Polityka? O niej w szkole się niemal nie rozmawia
68 procent młodych dorosłych nie miało w szkole styczności z żadną dodatkową aktywnością związaną z życiem obywatelskim. Nie brali udziału w debatach czy spotkaniach z politykami, a w ich szkolnych gazetkach nie pisało się na tematy polityczne – wynika z badań przeprowadzonych przez Laboratorium Poznania Politycznego, działające w ramach Instytutu Psychologii Polskiej Akademii Nauk.
Apolityczna, politycznie zaangażowana, obywatelska - jakiej szkoły chcą młodzi? Na to pytanie próbowali odpowiedzieć badacze i badaczki z Instytutu Psychologii Polskiej Akademii Nauk. Sprawdzali, czy szkoła ma wpływ na partycypację i jakie szkolne aktywności mogą ją wzmacniać. Ich raport oparł się na trzech badaniach – dwóch ilościowych, w których wzięły udział reprezentatywne grupy młodych Polaków w wieku od 18 do 25 lat, oraz jednym jakościowym, czyli pogłębionych wywiadach z osobami z tej grupy wiekowej.
Wiedza o społeczeństwie, ale nie o bieżących problemach
Główny wniosek? Szkoła ma potencjał, żeby odegrać istotną rolę w budowaniu postaw obywatelskich młodych Polek i Polaków, jednak nie wykorzystuje go w pełni.
Czytaj dalej po zalogowaniu

Uzyskaj dostęp do treści premium za darmo i bez reklam