Zobacz Rataje z lat 70-tych.
Tak budowano Trasę Katowicką
Link skopiowany do schowka.
Budowa estakady nad doliną Obrzycy - 18 maja 1976 r.
Źródło: Kronika Miasta Poznania | Jakub Ger
Na początku marca zamknięta zostanie co najmniej jedna jezdnia estakady Trasy Katowickiej. Zbudowano ją przy okazji przebudowy trasy Poznań - Kórnik w latach 70. Przypominamy, jak przebiegała budowa i jak wcześniej wyglądała ta okolica.
Trasę Katowicką budowano w latach 1974 - 77, w czasach kiedy jak grzyby po deszczu powstawały tu nowe bloki i wieżowce z wielkiej płyty. Ukończono ją z rocznym wyprzedzeniem.
Oprócz estakady wybudowano 4 wiadukty i 2 przejścia podziemne. Podczas budowy przy os. Lecha zlikwidowano cmentarz parafialny i kaplicę.
Rajd dożynkowy na starej trasie
Nim wybudowano ul. Krzywoustego, kierowcy korzystali z ul. Ostrowskiej. Zdjęcia dawnej Trasy Katowickiej na odcinku od Gądek do ronda Rataje przesłał naszej redakcji Jakub Ger. - To zdjęcia z domowego archiwum, pokazujące rajd dożynkowy w 1974 r. - wyjaśnił.
Ul. Krzywoustego zastąpiła ul. Ostrowską. Trasa Katowicka w latach 70.
Bar Dobosz na dzisiejszym os. Stare Żegrze
Źródło: Jakub Ger | Ratajanka
Trasa łączy Poznań z Kórnikiem
Źródło: Jakub Ger
Autobus na ul. Ostrowskiej
Źródło: Jakub Ger
Zdjęcia przedstawiają trasę od Gądek do ronda Rataje
Źródło: Jakub Ger
Do połowy lat 70. trasa miała po jednym pasie w każdą stronę
Źródło: Jakub Ger
Ulica Ostrowska
Źródło: Jakub Ger
W trakcie przebudowy najpierw wybudowano drugą nitkę a dopiero potem wyremontowano starą
Źródło: Jakub Ger
Zdjęcia przedstawiają Rajd Dożynkowy z 1974 r.
Źródło: Jakub Ger
Syrenka na wylotówce z Poznania
Źródło: Jakub Ger
Ul. Ostrowska obecnie ciągnie się od wiaduktu Franowo do Jaryszek, równolegle do ul. Krzywoustego
Źródło: Jakub Ger
Część ul. Ostrowskiej zbudowano od nowa
Źródło: Jakub Ger
Ul. Ostrowska przy dzisiejszej granicy Poznania
Źródło: Jakub Ger
W latach 70. na Ratajach nie było jeszcze bloków
Źródło: Jakub Ger
Trasę przebudowano w latach 70.
Źródło: Jakub Ger
Trasa Katowicka wygląda dziś zupełnie inaczej
Źródło: Jakub Ger
Postój na ul. Ostrowskiej
Źródło: Jakub Ger
Prawdopodobnie okolice ul. Milczańskiej
Źródło: Jakub Ger | Ratajanka
Okolice ul. Chyżańskiej, po lewej os Oświecenia
Źródło: Jakub Ger | Ratajanka
Po prawej stronie rozlewnia gazu płynnego "Korgaz"
Źródło: Jakub Ger | Ratajanka
Ul. Krzywoustego zastąpiła ul. Ostrowską. Trasa Katowicka w latach 70.
Ulica Krzywoustego jest najdłuższą i jedną z najbardziej ruchliwych ulic w Poznaniu. Stanowi główny wjazd do miasta od strony południowo-wschodniej, łącznik z autostradą A2 i dojazd do centrum z osiedli na Ratajach, największej obok Piątkowa "sypialni" Poznania.
Budowa Trasy Katowickiej w Poznaniu (1974-1976)
Budowa przejścia podziemnego przed estakadą w lutym 1975r
Źródło: Kronika Miasta Poznania 3/1978 | Wikipedia
Budowa estakady w marcu 1975r
Źródło: Kronika Miasta Poznania 3/1978 | Wikipedia
W lutym 1976r
Źródło: Kronika Miasta Poznania 3/1978 | Wikipedia
W marcu 1975r
Źródło: Kronika Miasta Poznania 3/1978 | Wikipedia
Budowa ulicy Krzywoustego pod koniec października 1976r
Źródło: Kronika Miasta Poznania 3/1978 | Wikipedia
Estakada w 1985r
Źródło: Poznań 1945 i dziś (1985) | Wikipedia
Budowa Trasy Katowickiej w Poznaniu (1974-1976)
Autor: fc/b/roody / Źródło: TVN 24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: Kronika Miasta Poznania | Jakub Ger