W najbliższym czasie Poznań ma zmienić hasło promujące miasto. Dotychczasowe, określające stolicę Wielkopolski jako "miasto know-how" krytykuje nowy prezydent Poznania. - Wpierw się poprawmy, potem stosujmy hasła, w myśl których jesteśmy profesjonalistami - tłumaczy Jacek Jaśkowiak.
Jaśkowiak uważa, że nie jest dobrze, gdy polskie miasto promuje się w kraju obcojęzycznym terminem. Jego zdaniem źle też wygląda zestawienie hasła "miasto know-how" z nie zawsze dobrze realizowanymi w Poznaniu inwestycjami.
- Jeśli widzę pewne niedoskonałości w zakresie zarządzania, realizacji inwestycji, sprawności funkcjonowania miejskich projektów, to wówczas to hasło brzmi rzeczywiście ironicznie. Wpierw się poprawmy, potem stosujmy hasła, w myśl których jesteśmy profesjonalistami - powiedział Jaśkowiak.
Herb zastąpi logo na dokumentach
Nowy prezydent Poznania zapowiada też powrót na najważniejsze urzędowe pisma herbu miasta. Jego zdaniem na dokumentach podpisywanych przez prezydenta lub jego zastępców powinien być herb, a nie logotyp.
- Wykorzystamy te druki, które są, by się nic nie zmarnowało, natomiast w przypadku zamawiania nowych druków, które będę podpisywał, czy wiceprezydenci, znajdą się już herby. Dotychczasowy logotyp pozostanie na innych, mniej reprezentacyjnych dokumentach - powiedział Jaśkowiak.
5 lat z gwiazdką
Hasło "POZnan* Miasto know-how" oraz logotyp z charakterystyczną gwiazdką zostały zaprezentowane w 2009 roku. Powiększenie trzech pierwszych liter odwoływało się do skrótu miasta, który funkcjonuje np. w przypadku połączeń lotniczych. Użycie w przypisie terminu know-how (z ang. wiedzieć jak) miało być wskazaniem głównej cechy określającej miasto i jego mieszkańców.
Ówczesny prezydent Ryszard Grobelny na swoim blogu wyjaśniał, że "pojęcie know-how jest powszechnie znane w środowisku biznesu oraz branż kreatywnych, jest domeną specjalistów". Jak podkreślał, to na przyciągnięciu tych właśnie osób do Poznania najbardziej zależy miastu.
Nowy system identyfikacji wizualnej pozwolił na stworzenie spójnej linii graficznej materiałów informacyjnych i promocyjnych Urzędu Miasta Poznania. Hasło, w myśl zamierzeń jego twórców, odnosi się do "poznańskiej skuteczności, poznańskiego stylu działania z sukcesem".
Nowe cele, nowe hasło
Obecny prezydent docenia pomysł ujednolicenia materiałów informacyjnych i promocyjnych miejskich jednostek, jednak jego zdaniem należy dążyć do odświeżenia logotypu i hasła.
- Hasło czy logotyp powinny być budowane w oparciu o cele, do których się zmierza. Za 8 lat chcemy być miastem, które będzie liderem w zakresie rozwiązań infrastrukturalnych. Chcielibyśmy wyznaczać trendy, jeśli chodzi o jakość transportu publicznego, te elementy, które decydują o jakości życia w mieście. Pod te cele będziemy chcieli przygotować nasze działania promocyjne, kampanię reklamową i hasło - powiedział.
Autor: FC / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: fotoportal.poznan.pl | Zośka