Nie wiesz jak dojechać do wybranego punktu Poznania? Możesz zadzwonić na całodobową infolinię dla osób, które nie mają dostępu do internetu. Trasę dostaną SMS-em.
Infolinia przegrywa na starcie z narzędziami dostępnymi w internecie z prostej przyczyny - usługa jest płatna (1,05 zł netto za minutę połączenia oraz przesłania SMS-a). Może być jednak przydatna dla osób, które nie mają możliwości skorzystania z internetu w telefonie. Pozostali po wakacjach skorzystać będą mogli z darmowego internetu w pojazdach MPK.
Z myślą o turystach
Infolinia dostępna jest pod numerem telefonu 703 280 001.
- Liczymy, że w okresie letnim to narzędzie przyda się szczególnie turystom, odwiedzającym Poznań. Podając lokalizację np. Dworzec Główny czy Stadion Miejski, będą mogli sprawniej poruszać się po mieście komunikacją publiczną – zapewnia Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań.
SMS-owa infolinia będzie czynna 24 godziny na dobę i wskaże pasażerowi, jak dojechać z punktu A do punktu B.
Najpierw rozmowa, potem SMS
System działa w oparciu o mechanizm jakdojade.pl, zintegrowany z automatycznym konsultantem.
- Pasażer musi podać nazwę punktu początkowego, punktu końcowego oraz wskazać godzinę rozpoczęcia podróży. Po zakończeniu połączenia otrzyma SMS z opisem trasy - wyjaśnia Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK Poznań.
Infolinię przygotrowały wspólnie MPK Poznań, jakdojade.pl oraz Innovestments.
Przykładowa rozmowa:
- Witamy w teleMPKJakDojadę! Podaj punkt początkowy.- Matejki 13- Podaj punkt końcowy.- Stadion Miejski- A zatem zaplanować trasę z adresu Matejki 13 do punktu Stadion Miejski?- Tak- Podaj godzinę odjazdu lub powiedz: teraz- 13:46- Plan podróży został przesłany SMSem(automatyczny koniec połączenia - Użytkownik otrzymuje wiadomości zawierające opis trasy)
Autor: fc/roody / Źródło: TVN 24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: TVN 24