Markus Tellenbach ustępuje z funkcji szefa zarządu i dyrektora generalnego TVN. Jim Samples, szef Scripps Networks International, który dotąd przewodził Radzie Nadzorczej TVN, zostaje prezesem zarządu spółki. Główne zadania Jima to dalsza integracja TVN i Scripps, znalezienie nowego dyrektora generalnego oraz rozszerzenie oferty programów lifestyle.
Zmiana ma miejsce dokładnie rok po przejęciu TVN. W tym czasie spółka poprawiła wyniki oglądalności, zwiększyła udział w rynku oraz ugruntowała czołową pozycję w Polsce działając na wielu platformach, a player.pl stał się jednym z najszybciej rosnących serwisów OTT w Polsce.
Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive powiedział: „TVN jest dla Scripps Networks niezwykle cenną inwestycją. Markus Tellenbach to uznany manager, który zostawia firmę w dobrej kondycji z potencjałem do dalszego wzrostu w segmencie zarówno linearnym jak i cyfrowym. Spółka cały czas jest pionierem w tworzeniu i sprzedaży innowacyjnych, podążających za światowymi trendami treści, które powstają specjalnie dla polskich widzów. Markus rozwinął niesamowity zespół, który będzie nieodzowną częścią dalszych sukcesów TVN. Jesteśmy mu bardzo wdzięczni za bliską współpracę od czasu zakupu TVN przez Scripps Networks, oraz 7 lat pracy na rzecz firmy”.
"Jim Samples odegrał kluczową rolę w budowaniu naszego biznesu w skali międzynarodowej w mijającym roku. Wierzymy, że jego zaangażowanie w pracę zespołu w Polsce zapewni dalszą integrację TVN z naszymi oddziałami na całym świecie. Wybitny zespół zarządzający TVN miał decydujący wkład w sukcesy firmy w ostatnim okresie i jest gwarancją, że biznes będzie nieustannie rósł w siłę w przyszłości" – dodaje Kenneth W. Lowe.
"TVN jest prężną i stale rozwijającą się spółką mającą strategiczne znaczenie dla Scripps Networks na świecie. To świetny okres dla firmy i jej pracowników. Z niecierpliwością czekam na możliwość bliskiej współpracy z zarządem i całym zespołem w nadchodzących miesiącach. Głęboko wierzę, że wspólnie uda nam się utrzymać długoterminowy trend wzrostu firmy" – dodaje Jim Samples.
TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne: TVN, TVN 7 i TTV oraz dziesięć kanałów tematycznych dostępnych odpłatnie: TVN 24, TVN24 BiS, TVN Style, TVN Turbo, , TVN Meteo Active, iTVN, iTVN Extra, Mango 24, TVN Fabuła i lokalny NTL Radomsko, które są udostępniane przez operatorów telewizji kablowej i satelitarnej. Do tej pory w 2016 r. spółce udało się znacznie zwiększyć udział w polskiej widowni, podczas gdy główny kanał stacji, TVN, ugruntował swoją pozycję jednego z najważniejszych mediów w kraju. TVN 24 pozostał liderem wśród dostępnych w Polsce kanałów informacyjnych, natomiast kanały tematyczne TTV i TVN Fabuła w ciągu ostatnich sześciu miesięcy znacząco zwiększyły swój udział w rynku.
O Scripps Networks Interactive
Scripps Networks Interactive (Nasdaq: SNI) jest jedną z wiodących spółek odpowiadających za tworzenie angażujących treści lifestylowych dotyczących tematyki wnętrz, kulinariów i podróży na potrzeby telewizji, Internetu i nowych platform medialnych. Portfolio mediów lifestylowych spółki obejmuje popularne marki telewizyjne i internetowe, takie jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które w każdym miesiącu angażują łącznie ponad 190 milionów widzów w Stanach Zjednoczonych. Działalność międzynarodową spółki realizują takie podmioty jak TVN, wiodąca wieloplatformowa spółka medialna w Polsce; UKTV, niezależne komercyjne przedsięwzięcie typu joint-venture utworzone z BBC Worldwide; Asian Food Channel, pierwsza ponadregionalna stacja telewizyjna w Azji koncentrująca się na tematyce kulinarnej oraz kanał lifestylowy Fine Living Network. Kanały telewizyjne i serwisy internetowe o globalnym zasięgu należące do spółki przyciągają miliony widzów z obydwu Ameryk, Azji, Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Siedziba główna Scripps Networks Interactive mieści się w Knoxville w stanie Tennessee. Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://www.scrippsnetworksinteractive.com.
O Jimie Samples
Jim Samples jest Prezesem ds. Międzynarodowych w Scripps Networks Interactive. Nadzoruje strategiczne kierunki rozwoju i bieżącą działalność międzynarodowego pionu spółki, która dystrybuuje pięć międzynarodowych marek - Asian Food Channel, Fine Living, Food Network, HGTV oraz Travel Channel - w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w Azji i na Pacyfiku oraz w Ameryce Łacińskiej. Ponadto zasiada w Zarządzie spółki i kieruje relacjami z partnerami w spółkach joint-venture: UKTV w Wielkiej Brytanii oraz Shaw Media w Kanadzie. Nadzoruje również działalność w obszarze międzynarodowego licencjonowania programów.
Przed objęciem międzynarodowego pionu spółki, Samples pełnił funkcję Prezesa HGTV w latach 2007-2011. Przed dołączeniem do Scripps Networks, Samples spędził prawie 14 lat w Turner Broadcasting System na różnych stanowiskach kierowniczych w działach sprzedaży partnerskiej, marketingu, programowym oraz mediów cyfrowych. Zaczynając swoją karierę w 1993 roku w dziale rozwoju biznesu międzynarodowego w Turner, po roku objął funkcję Prezesa Turner International Argentina z siedzibą w Buenos Aires. W 1999 roku Samples powrócił do USA jako Pierwszy Wiceprezes i Dyrektor Generalny w TNT i Cartoon Network Latin America. W 2001 roku Samples awansował na stanowisko Wiceprezesa i Dyrektora Generalnego Cartoon Network Worldwide.
Autor: js/ / Źródło: tvn24
Źródło zdjęcia głównego: TVN