Snapchat podbił serca i telefony polskich nastolatków - informuje "Gazeta Wyborcza". W naszym kraju z tej aplikacji korzysta już ponad milion osób.
Snapchat jest aplikacją na smartfon. To komunikator, za pomocą którego innym użytkownikom wysyła się zdjęcia i filmy. Na ich obejrzenie ma się tylko kilka sekund. Później obrazek znika. Znajomych dodaje się na podstawie nicków lub numerów telefonu. Wiadomość można wysłać do wszystkich lub do wybranego użytkownika.
Te proste funkcje wykorzystuje co miesiąc ok. 200 mln fanów Snapchata, a 100 mln robi to codziennie.
Na całym świecie przez tę aplikację przepływa już ponad 700 mln filmów i zdjęć w ciągu doby. Według serwisu Hash.fm analizującego internetowe trendy w Polsce aplikację ma już ponad 1 mln osób.
Gdy Google podsumował, czego szukali w internecie Polacy, fraza "co to jest snapchat" była niemal tak popularna jak "selfie" i "gender" (dane na koniec 2014 r.). Z analiz wynika, że młodzi Polacy uciekli z Facebooka głównie na Instagram i Snapchata.
- Dla nastolatków Facebook stał się taką przyjemnością jak niedzielny obiad z rodziną. Można tam być, ale niekoniecznie to jest to, co sprawia największą przyjemność - mówi "Gazecie" Piotr Bucki, badacz trendów i wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku.
Firma warta nawet 19 mld dol.
Snapchat należy do 25-letniego Amerykanina Evana Spiegela, który rzucił studia, by rozwijać biznes. Analitycy oceniają, że jego firma jest warta nawet 19 mld dolarów. A jeszcze kilka lat temu Facebook chciał ją kupić za zawrotną wtedy kwotę 3 mld dolarów.
Autor: db//plw / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Gil C / Shutterstock.com