Trwa Festiwal Cyfryzacji, czyli największa inicjatywa edukacyjno-technologiczna w Polsce. Jej celem jest przybliżenie wiedzy na temat nowych technologii i cyfryzacji. Za sobą mamy między innymi dzień pod patronatem Player.pl, w trakcie którego można było wziąć udział w webinarze o dekodowaniu fake newsów. Festiwal odbywa się online ze względu na pandemię COVID-19.
Festiwal Cyfryzacji ruszył 1 października i potrwa dziesięć dni - do 10 października. Każdy z dni poświęcony jest innemu zagadnieniu.
Premiera serialu i quiz o 5G
Na półmetku festiwalu mamy za sobą między innymi dzień "Moja rozrywka" pod patronatem Player.pl, który odbył się w sobotę. W ramach tego dnia uczestnicy festiwalu mogli między innymi przedpremierowo obejrzeć pierwszy odcinek najnowszego serialu "Chyłka".
Ponadto w sobotę odbyły się rozmowy z gośćmi o cyfrowej rozrywce, quiz na temat faktów i mitów o technologii 5G, jak również webinar o dekodowaniu fake newsów z Beatą Biel przygotowany we współpracy z serwisem Konkret24.
Pozostałe dni festiwalu poświęcone były kulturze i sztuce, zakupom oraz domowi i technologii. Poniedziałek odbywa się pod znakiem edukacji. Kolejne tematy to bezpieczeństwo, firma i praca, finanse, zdrowie oraz innowacje.
Cyfryzacja w dobie pandemii
Jak zapewniają organizatorzy, Festiwal Cyfryzacji to nie tylko największe wydarzenie edukacyjno-technologiczne w Polsce, ale przede wszystkim platforma edukacyjna, dzięki której można za darmo rozwijać swoje cyfrowe kompetencje i zrozumieć działanie najnowszych technologii. Informacje o inicjatywie organizowanej przez Fundację Digital Poland podczas pierwszej edycji dotarły do ponad 10 milionów ludzi w całym kraju i zwiększyły świadomość potrzeby przyspieszenia procesu cyfryzacji.
Epidemia COVID-19 oraz towarzysząca jej izolacja sprawiły, że znaczna część Polaków, przedsiębiorstw, a także instytucji publicznych stanęła przed koniecznością transferu swojej działalności do Internetu. Według indeksu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego DESI 2020 opublikowanego przez Komisję Europejską, 55 proc. polskich firm dokonało jedynie niewielkich inwestycji w rozwój cyfryzacji. Epidemia przyspieszyła ten proces. Wykorzystywanie szans, jakie daje digitalizacja, może pomóc w walce z koronawirusem oraz pobudzić rozwój gospodarczy.
Publikacja raportów
W ciągu dziesięciu dni festiwalu przygotowano serię spotkań, dyskusji, wydarzeń, w tym także ogłoszenie wyników konkursu Digital Ars. Jest to pierwszy w Polsce konkurs na obraz lub utwór muzyczny wykonany przy użyciu sztucznej inteligencji.
Podczas festiwalu publikowane są również różnego rodzaju raporty dotyczące między innymi rekomendacji dla polityków i władz w kontekście koniecznych zmian w polskiej gospodarce, aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością, transformacji cyfrowej czy rozwoju sztucznej inteligencji w Polsce. Ambasadorami tego ostatniego raportu są menedżerowie Player.pl oraz pracownicy TVN Discovery.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock