"Odwaga ratuje życie" - to nowa kampania społeczna rzecznika praw dziecka. - Kampanię kierujemy do osób młodych, od gimnazjum wzwyż. Chcemy pokazać, czym jest asertywność, że można być też bohaterem pozytywnym - przekonywał we "Wstajesz i wiesz" rzecznik praw dziecka Marek Michalak. - Reakcje są różne, ale to jest też pobudzenie do dyskusji - dodała twórczyni kampanii społecznych Malina Wiczorek.
Akcja skierowana jest do dzieci i młodzieży bawiących się w wakacje. Chodzi o to, żeby dodać młodym osobom odwagi do powstrzymania znajomych przed zrobieniem czegoś głupiego, co może mieć tragiczne konsekwencje.
W ramach kampanii powstało kilka krótkich filmów przedstawiających młode osoby w potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach. Każda z historii posiada alternatywne zakończenie. Autorem głównego spotu telewizyjnego jest Bartosz Konopka, twórca nominowanego do Oscara filmu "Królik po berlińsku".
W spotach widzimy m.in. grupę młodzieży jadącą lasem. W pewnym momencie docierają do rumowiska. Młodzi planują przeskoczyć przez przepaść. Jeden z nich jednak wyrzuca swój rower w rumowisko, aby pokazać, jak może skończyć się taka próba.
Inne filmiki pokazują złe decyzje podejmowane przez nastolatków - kąpanie się w miejscu niedozwolonym, naśmiewanie się z innych w internecie. Pojawia się też kwestia zostawienia dziecka w samochodzie z zamkniętymi oknami. Nastolatka zamiast wybić szybę, robi sobie zdjęcie z uwięzionym dzieckiem.
1. Nie hejtuj, a nie będziesz hejtowany!
2. Stosuj się do znaków informacyjnych i ostrzegawczych!
Nie hejtuj, a nie będziesz hejtowany!
3. Podejmuj odważne i odpowiedzialne decyzje!
Stosuj się do znaków informacyjnych i ostrzegawczych!
4. Nie ufaj nieznajomym!
Podejmuj odważne i odpowiedzialne decyzje!
5. Nie kradnij!
Nie ufaj nieznajomym!
6. Życie najbliższych zależy od Twoich decyzji!
Nie kradnij!
Życie najbliższych zależy od Twoich decyzji!
7. Zachowaj bezpieczeństwo podczas wakacyjnych przygód!
Zachowaj bezpieczeństwo podczas wakacyjnych przygód!
8. Nigdy nie zostawiaj dziecka w samochodzie!
Nigdy nie zostawiaj dziecka w samochodzie!
9. "Odwaga ratuje życie"
"Odwaga ratuje życie"
"Ma pobudzić dyskusję"
- Zastosowaliśmy tu kampanię działającą dwutorowo - jest główny spot telewizyjny, a także są małe, krótkie filmy internetowe, które są niejako prowokacją. Reakcje są różne, ale to jest też pobudzenie dyskusji - powiedziała Malina Wiczorek, twórczyni kampanii społecznych.
- Kampanię kierujemy do osób młodych, od gimnazjum wzwyż. Chcemy pokazać, czym jest asertywność, że człowiek może sam coś osiągnąć, może być bohaterem grupowym, że można być też bohaterem pozytywnym - mówił Michalak.
- Do młodych trzeba mówić. Młodzi twierdzą, że dorośli z nimi nie rozmawiają i nie dają możliwości wypowiedzenia się w sprawach ich dotyczących. A oni tego potrzebują - przekonywał rzecznik praw dziecka.
Autor: kło/gry / Źródło: tvn24
Źródło zdjęcia głównego: Rzecznik praw dziecka