Pomimo kryzysu Polacy nie zrezygnowali z kupowania dóbr luksusowych, informuje "Gazeta Prawna".
Według tego dziennika popytem cieszą się najdroższe wycieczki zagraniczne, wyposażenie mieszkań najbardziej cenionych marek, smakołyki, telefony komórkowe po 7 tys.zł, czy samochody z "górnej półki". Firmy z tych branż szacują, że sprzedaż niektórych towarów może rosnąć nawet w tempie dwucyfrowym.
Na rynku pojawiło się nowe biuro podróży - Terra Mare, nastawione na najbardziej wymagających i zamożnych klientów. Dwutygodniowy wypoczynek na Krecie może tu kosztować nawet 9,7 tys. zł. Klientów nie brakuje. Motorola, która niedawno wprowadziła na nasz rynek telefon komórkowy Aura za ponad 7 tys. zł, też się na tej ofercie nie sparzyła. W lutym br. kupiono w Polsce ponad 1000 samochodów Mercedesa, Audi czy BMW.
Właściciele delikatesów nie przestali inwestować w rozwój swych firm. Delikatesy Centrum wzbogacą się w br. o 85 nowych placówek, a sieć Milea - o 99. Łącznie przybędzie w tym roku ok. 230 sklepów z luksusową żywnością.
Źródło: "Gazeta Prawna"