Z początkiem stycznia 2017 roku portfolio grupy TVN wzmocni się o dwa nowe, lifestylowe kanały: Travel Channel i Food Network. To prawdziwa gratka dla wszystkich tych, którzy lubią odkrywać nowe miejsca i smaki.
Podróże kształcą, pozwalają poznawać nowych ludzi i samych siebie. Współczesny człowiek ma świat w zasięgu ręki. Kanał Travel Channel pomaga po niego sięgnąć. Cykle programów pokazują widzom nie tylko najpiękniejsze zakątki świata, dalekie eskapady w trudno dostępne miejsca, czy surowe warunki ekstremalnych wypraw.
"Travel" uczy, jak podróżować z głową, oszczędnie, pomysłowo i bezpiecznie. Zaznajamia z niesztampowymi formami transportu czy wynajmu lokum. Podpowiada, co warto zobaczyć, czego doświadczyć i jakiej kuchni spróbować w odwiedzanych miejscach. Wskazuje gdzie znaleźć pracę, by móc pozostać w nich na dłużej. Oferta programowa kanału jest wzbogacana o rodzime produkcje, które zaznajamiają widzów z najpiękniejszymi regionami Polski i niezwykłymi formami wypoczynku oraz relaksu łączącymi tradycję z nowoczesnością. Inny polski cykl dokumentalny przedstawia młodych ludzi, którym – dzięki wyobraźni, odwadze i innowacyjnym pomysłom – udało się zamieszkać i realizować swoje pasje w odległych miejscach na wielu kontynentach. Programy kanału czynią świat bardziej dostępnym. Sprawiają, że podróżowanie staje się łatwiejsze, a inne kultury, obyczaje i sposoby myślenia przestają wydawać się obce. Dzięki Travel Channel marzenia o przygodach zamieniają się w rzeczywistość. W styczniu wspólnie z Travel Channel będzie można wybrać się w "Wyprawę w nieznane – śladami Yeti". Dla tych, którzy wolą cieplejsze klimaty i ciekawostki historyczne, mamy serię "Muzealne tajemnice", a w niej wizyty w najciekawszych muzealnych obiektach. Nie zabraknie też propozycji dla pasjonatów aktywnego wypoczynku, w programie "W bikini na stoku" odwiedzać będziemy amerykańskie kurorty i sprawdzać dlaczego właśnie tam najlepiej pojechać zimą.
Nowe smaki w Food Network
Food Network to jedna z najszybciej rozwijających się lifestylowych i rozrywkowych marek wśród kanałów należących do Scripps Network International. Jest dostępny w ponad 100 milionach amerykańskich gospodarstw domowych i jest jednym z 10 czołowych kanałów w USA. Bogata oferta kanału to kompendium przystępnie podanej wiedzy na temat wszystkiego, co wiąże się z kulinariami.
Widzowie mogą poznawać prawdy i mity na temat diet, uczyć się racjonalnie odżywiać i dobierać odpowiednie menu do stylu życia. Odróżniać złe jedzenie od dobrego, a smakowanie od łakomstwa. Obserwowanie pojedynków najwybitniejszych kucharzy dostarcza widzom niezapomnianych emocji. Podróże śladami kuchni świata inspirują ich do tworzenia nowych dań w zaciszu własnego domu. Z Food Network wypieki udają się każdej gospodyni, odchudzanie przynosi dobre rezultaty, a niejadki zaczynają cieszyć się różnorodnymi smakami. Interesujące cykle znajdują tu wielbiciele mięsa i wegetarianie. Zwolennicy tradycji i kulinarnych eksperymentów, domatorzy oraz zagorzali podróżnicy. Wszyscy, dla których jedzenie jest przygodą, pasją, zabawą, wyzwaniem, radością i filozofią życia. Food Network to skarbnica wiedzy, źródło inspiracji oraz świetny przewodnik.
Prezentowana mieszanka programów kulinarnych jest tak przygotowana aby zapewnić rozrywkę i pomysły zarówno najbardziej wysmakowanym kulinarnie smakoszom oraz tym, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z gotowaniem. Food Network prezentuje innowacyjne spojrzenie na telewizję kulinarną oferując przy tym najwyższej jakości kontent. Zachęca do eksperymentowania z potrawami, pomaga rozwinąć już nabyte zdolności i przedstawia świat kuchni od kulis. Styczniowa premiera kanału to "Zasadzka na restaurację" – czyli spojrzenie na biznes, okiem króla nowojorskich restauracji, Williama Degela. Jego metoda to kamery, które pokazują każdy centymetr sprawdzanego miejsca. Dzięki temu Willie ma na oku lokal, obsługę oraz klientów. W "Zasadzce na restaurację" Willie prezentuje swoje sposoby właścicielom podupadających restauracji, którzy próbują odkryć problemy swoich firm i szukają dla nich ratunku.
Dodatkowo, Food Network zaprezentuje premierowe serie teleturniejów kulinarnych takich jak "Posiekani" oraz "Sklepowy Turniej Guy’a". "Posiekani" to teleturniej kulinarny, w którym rywalizuje ze sobą czworo przyszłych szefów kuchni, a ocenia ich trzech ekspertów sztuki kulinarnej. Program prowadzi charyzmatyczny Ted Allen. "Posiekani" to program o emocjach, sztuce kulinarnej i umiejętnościach. "Sklepowy Turniej Guy’a" to popisowe show gwiazdy programu, którą jest Guy Fieri. Tylko on potrafi postawić przed uczestnikami poprzeczkę wyżej niż inni. Ten teleturniej to prawdziwa kuźnia talentów! Tutaj liczy się szybkość, smak potraw i determinacja!
Kanały Tavel Channel i Food Network pochodzą z biblioteki Scripps Networks Interactive. To jeden z czołowych producentów i dostawców atrakcyjnych treści lifestyle’owych, dotyczących tematyki wnętrz, kulinariów i podróży, na potrzeby telewizji, Internetu i nowych platform medialnych. Portfolio SNI obejmuje popularne marki telewizyjne i internetowe, takie jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel i Great American Country, które co miesiąc angażują łącznie ponad 190 milionów widzów w samych Stanach Zjednoczonych. Na rynku międzynarodowym firma działa poprzez: TVN, wiodącą grupę medialną w Polsce, UKTV, niezależną, komercyjną spółkę joint venture prowadzoną razem z BBC Worldwide, Asian Food Channel, pierwszą ponadregionalną i specjalizującą się w tematyce kulinarnej stację telewizyjną w Azji oraz kanał lifestyle'owy Fine Living Network. Kanały i serwisy internetowe należące do SNI docierają do milionów odbiorców w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce. Siedziba główna Scripps Networks Interactive mieści się w Knoxville w stanie Tennessee.
Źródło: TVN
Źródło zdjęcia głównego: Food Network, Travel Channel