- Za dużo nagości i seksualne aluzje - to nie jest temat nadający się do publicznego pokazywania - uznał właściciel budynku w Nowym Jorku, w którym sławny projektant butów, Brian Atwood, ma butik. I nakazał mu usunięcie swojej reklamy z frontu budynku. Kontrowersyjną kampanię odrzuciły też firmy taksówkarskie w mieście, które nie chcą pokazywać w autach filmu z nagą modelką i seksualną orgią.
Nadzy mężczyźni i roznegliżowane kobiety na obcasach w mrocznym klimacie sado-maso - tak wygląda najnowsza kampania reklamowa Briana Atwooda, amerykańskiego projektanta butów. Jej główną bohaterką nie jest modelka Candice Swanepoel, ale... szpilki, które nosi.
Zdjęcia autorstwa cenionego duetu Mert Alas & Marcus Piggott, które mają wspomóc promocję nowego wizerunku marki, nie spodobały się właścicielowi budynku przy Madison Avenue, gdzie Atwood będzie miał flagowy butik (otwarcie 18 września).
- Za dużo nagości i seksualne aluzje - to nie jest temat nadający się do publicznego pokazywania. Nie pozwalam na promowanie orgii na obcasach - uznał i zażądał usunięcia billboardu z frontu budynku.
Atwood zastąpił zdjęcie innym - to wyłącznie kobiece nogi w szpilkach. Ale nie doszedł do porozumienia z Taxi and Limousine Commission, która zakazała pokazywania filmu, który jest częścią jesienno-zimowej kampanii, na telewizorach w nowojorskich taksówkach.
Kampania celebruje kobiecą... kostkę
Wideo nakręcone w Londynie przez duet fotografów jest jeszcze pikantniejsze. Candice Swanepoel jest w nim całkiem naga, ale za to nosi szpilki. I tak jak bohater głośnego filmu "Sliver" z Sharon Stone podgląda swoich lokatorów: na monitorach telewizyjnych w pokoju wyświetlają się jej wyłącznie filmy porno. Również z nią samą. Oglądając filmiki modelka wije się na biurku w seksualnym podnieceniu.
Pokazywania reklamy odmówiły amerykańskie kablówki. Sławny szewc nie zgodził się na cenzurę i dlatego film można oglądać tylko na Youtube, a wkrótce także na jego stronie internetowej.
- Kampania celebruje tę część kobiety, która jest najbardziej sexy: jej kostkę u nogi. A moje buty to podkreślają - tak do skandalu odniósł się projektant.
Reklama ze Swanepoel, która jest znana jako aniołek Victoria's Secret, to pierwsza akcja promocyjna w 11-letniej historii obuwniczej marki. Atwood chciał wielkiego rozgłosu, bo po raz pierwszy ma pieniądze na rozwój marki - latem jego partnerem inwestycyjnym została Jones Group, dzięki czemu otworzy pierwsze autorskie sklepy i rozszerzy sprzedaż na całym świecie. Planuje także wprowadzić kolekcje biżuterii i torebek.
700 dolarów za szpilki
44-letni szewc w 2003 roku dostał modowego Oscara - nagrodę Council of Fashion Designers of America (CFDA) dla najlepszego projektanta akcesoriów. Karierę zaczynał jako model, a potem został pierwszym Amerykaninem we włoskim domu mody Versace, gdzie awansował na szefa ds. butów i dodatków. Był też dyrektorem kreatywnym w szwajcarskiej firmie Bally.
Dziś jest ulubieńcem gwiazd. Jego szpilki pasują na czerwony dywan i tam noszą je m.in. Victoria Beckham, Kate Hudson, Jennifer Lopez, Demi Moore Lady Gaga i Rachel Weisz. Za parę butów z jego logo trzeba zapłacić ok. 700 dolarów.
Autor: am//kdj / Źródło: WWD, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe