Choupette, ukochana kotka Karla Lagerfelda, która słynie z tego, że ma iPada, konto na Twitterze, trzy osoby służby oraz odrzutowiec do dyspozycji, doczekała się o sobie... książki. Jesienią na rynku pojawi się "Choupette: The Private Life of a High-Flying Fashion Cat", która opowie o jej światowym życiu. Co więcej, Choupette wypuści na rynek własną kolekcję mody i kosmetyków. Już odbywają się sesje zdjęciowe kotki, o której jej pan mawia, że "gdyby mógł, to by się z nią ożenił".
To nie jest zwykły kot domowy. To jest Choupette, największa gwiazda wśród zwierząt swoich czasów. "Byli Lassie, Bubbles, Flipper, Dolly... Ale nawet oni nie doczekali się książki o swoim życiu. A o jednej Choupette będzie 128-stronicowa publikacja" - napisał "Daily Telegraph".
Informacje o książce "Choupette: The Private Life of a High-Flying Fashion Cat" podają najważniejsze światowe media: od "New York Timesa" po "Vogue'a". Bo jej bohaterką została jedyna kobieta w życiu projektanta mody Karla Lagerfelda. Na widok jej niebieskich kobiecych oczu miękną mu kolana. Kreator wyznał nawet, że tak bardzo zakochał się w swojej kotce, że gdyby mógł, to by się z nią ożenił, ale prawo nie przewiduje małżeństw ludzi i zwierząt.
- To pierwsza kobieta w moim życiu. Dwa tygodnie przyglądałem się jej z daleka, bo wydawało mi się, że jest zbyt słodka, ale potem zapragnąłem z nią zamieszkać na stałe. I dałem jej na imię Choupette, co po francusku znaczy "kochanie" - główny projektant domu mody Chanel opowiada w wywiadzie dla branżowego magazynu "WWD".
"Zachowuje się jak zepsuta kobieta"
Kotka to prezent od modela Baptiste'a Giabiconiego, który jest muzą 81-letniego kreatora. Powierzył mu ją do popilnowania podczas świąt Bożego Narodzenia w 2011 roku, ale Lagerfeld odmówił jej zwrotu. I od tamtej pory traktuje ją lepiej niż współpracowników.
Choupette - puszysty biały kot syjamski - ma trzy osoby służby, z czego dwie pokojówki: jedna na dzień, druga na noc, bo kotka nie lubi być sama. Jej ulubiona opiekunka, Madame Françoise, codziennie prowadzi dziennik, w którym odnotowuje każdy ruch Choupette. Kotka ma też osobistego weterynarza - Madame Horn, która reaguje na jej wszystkie złe nastroje. Ma prywatny odrzutowiec do swojej dyspozycji, szofera i ochroniarza. I własnego kucharza, a posiłki zjada przy stole na naczyniach najbardziej luksusowych marek: Goyard czy Louis Vuitton.
- Nie chce jeść na podłodze, dlatego lunch i kolację zjada, siedząc ze mną przy stole. Śpi ze mną na tej samej poduszce. Zachowuje się jak zepsuta kobieta - śmieje się jej właściciel.
Choupette jest podobno niezwykle inteligentna. Potrafi korzystać z iPada, ale bojkotuje telewizję, odwracając się wymownie tyłem do ekranu. Docenia natomiast dobrą literaturę. - A jak nie śpi, to słucha muzyki. Panna Choupette kocha latynoskie dźwięki, ale nienawidzi opery - zauważa projektant.
Luksusowe życie kota godne książki
Ma też założone konto na Twitterze i Instagramie, które obserwuje po 50 tys. osób. Jej status celebrytki kreują media - nie tylko jest bohaterką artykułów, ale i modelką sesji zdjęciowych; regularnie pozuje dla "Vogue'a" i "Harper's Bazaar". Doczekała się też własnej kolekcji mody i akcesoriów. Linia obejmuje czapki, szaliki, rękawiczki, torby, pokrowce na smartfony i tablety, a także breloczek. Można kupić jedynie w sklepach Karla Lagerfelda w Paryżu, Berlinie, Monachium, Amsterdamie, Pekinie, Szanghaju i Antwerpii. Ceny od 45 do 340 euro.
Co więcej, jej "tatuś" (jak Lagerfeld sam o sobie mówi) ogłosił właśnie, że zimą na rynku pojawi się limitowana kolekcja makijażu dla japońskiej marki Shu Uemura. Linia o nazwie Shu-Pette będzie się składać m.in. z futrzanych sztucznych rzęs i lakieru do malowania pazurów. "Może to dziwne, ale to pierwszy raz, gdy domowy zwierzak współpracuje z międzynarodową marką kosmetyczną" - zauważył magazyn "Marie Claire".
Luksusowe życie Choupette zostanie zdokumentowane w książce wydawnictwa Thames & Hudson. "Choupette: The Private Life of a High-Flying Fashion Cat" będzie zawierać sekcje dotyczące diety, urody, zdrowia i mody, a także zapiski jej ulubionej pokojówki i osobistego weterynarza. Słowom mają towarzyszyć zdjęcia zrobione przez Lagerfelda, również te u boku sławnych modelek, jak Laetitia Casta i Linda Evangelista.
Książka pojawi się na rynku 15 września i będzie kosztować 10 euro.
Autor: am//rzw / Źródło: WWD, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe