"Forbes" na koniec roku przygotował zestawienie 21 najlepiej zarabiających piękności, "otwierając je" osobą Gisele Bundchen, na konto której za wszystkie kampanie w 2014 roku wpłynęło blisko 50 mln dolarów. To jedyna modelka, której dochód liczony w milionach dolarów jest dwucyfrowy - wszystkie pozostałe muszą zadowolić się tylko jedną cyfrą przed sześcioma zerami.
W 2014 roku niekwestionowaną królową jest po raz kolejny Gisele Bundchen, która rokrocznie od 2002 roku zarabia więcej niż wszystkie inne modelki.
Trzydziestoczteroletnia Brazylijka, biorąc udział w kampaniach reklamowych, między innymi dla H&M czy domu mody Chanel, przez ostatnie 12 miesięcy wzbogaciła się o 47 mln dolarów.
Jednocyfrowe podium
Na drugim i trzecim miejscu znalazły się 29-letnia Holenderka Doutzen Kroes oraz 33-letnia Brazylijka Adriana Lima. Obie piękności w 2014 roku zarobiły po 8 mln dolarów, biorąc udział m.in. w pokazach Victoria's Secret. Lima jest już ich "weteranką" - po wybiegu ze skrzydłami przechadza się od 14 lat.
Na kolejnym miejscu "Forbes" plasuje ikonę branży, czyli 40-letnią Brytyjkę Kate Moss oraz 22-letnią Amerykankę Kate Upton - konta bankowe każdej z nich "utyły" o 7 mln dolarów. Tyle samo zarobiła 31-letnia Australijka Miranda Kerr i 26-letnia Chinka Liu Wen.
Piękne i bogate
Na nieco niższych miejscach "Forbes" uplasował kolejne piękności - 33-letnią Alessandrę Ambrosio i 27-letnią Hilary Rhoda, które zarobiły po 5 mln dolarów. Do zestawienia najlepiej opłacanych piękności "Forbes" zaliczył także 32-letnią Natalię Vodianową, 40-letnią Carolyn Murphy, 24-letnią Jordan Dunn i 22-letnią Karlie Kloss, które zarobiły po 4 mln dolarów każda.
"Ścigają" je 31-letnia Anja Rubik z dochodami rzędu 3,5 mln dolarów oraz 22-letnia Cara Delevingne, która w kończącym się roku zarobiła 3 mln dolarów. Kolejne sześć miejsc zajmują Candice Swanepoel, Joan Smalls, Erin Wasson, Erin Heatherton, Lindsey Wixson i Daria Werbowy, których dochód w 2014 roku opiewał na sumę łącznie 3 mln dolarów.
Autor: mb/tr / Źródło: Forbes
Źródło zdjęcia głównego: materiały reklamowe