Automatyczna odprawa, samoobsługowe kioski czy check-in poprzez aplikację mobilną - te opcje na lotniskach już nie dziwią. Odprawa przez internet to bowiem już standard, co sprawia, że podróżni nie muszą dłużej stawiać się w terminalu na kilka godzin przed wylotem i spędzać dłużących się chwil w kolejkach.
W najnowszej analizie wyszukiwarka połączeń Kayak.pl wskazuje, że każdy z analizowanych przewoźników oferuje swoim pasażerom odprawę przez internet, co pozwala zaoszczędzić czas bezpośrednio przed lotem.
Odprawa online
Podróżując z liniami easyJet i Wizz Air, pasażerowie mogą uzyskać kartę pokładową nawet 30 dni przed podróżą, a wybierając Ryanaira - 4 dni wcześniej.
Tradycyjni przewoźnicy otwierają internetowy check-in najwcześniej 48 godzin przed planowanym startem - tak jest w przypadku Emirates po 30 godzin w przypadku Air France. Niektóre linie lotnicze są jeden krok do przodu i oferują swoim pasażerom automatyczną odprawę. Dzięki tej usłudze, pasażer automatycznie otrzymuje kartę pokładową w momencie otwarcia odprawy online.
Jak wskazano, karta może zostać przesłana na adres mailowy lub SMS-em bezpośrednio na telefon komórkowy pasażerów - bez potrzeby ich zaangażowania w cały proces. Serwis dostępny jest dla osób lecących takimi liniami jak LOT, Lufthansa i Air France.
Samoobsługowe kioski
Podróżni, którym zależy na czasie, powinni rozważyć także skorzystanie z samoobsługowych kiosków oferowanych przez Air France, Lufthansę i SAS na wybranych lotniskach. Pozwolą one szybko i bez kolejek odprawić się i wydrukować kartę pokładową.
Ciekawym udogodnieniem jest również usługa odprawy wieczorem w przeddzień wylotu dostępna w Lufthansie. Dzięki niej pasażerowie mogą nadać bagaż nawet 23 godziny przed lotem, co może być szczególnie użyteczne podczas podróży z dziećmi lub z licznym bagażem.
Tradycyjne rozwiązania
Dla pasażerów, którzy zdecydowanie preferują rozmowę przy stanowisku odpraw od zautomatyzowanych rozwiązań, niektóre linie lotnicze nie będą dla nich odpowiednim wyborem.
EasyJet oferuje jedynie internetową odprawę, ze swoją aplikacją mobilną i mobilnymi kartami pokładowymi będzie doskonałym przewoźnikiem dla pasażerów biegłych w nowych technologiach.
Linie SAS z kolei tradycyjną odprawę oferują jedynie swoim pasażerom klasy biznes. Podobnie w Lufthansie pasażerowie klasy ekonomicznej na rozmowę z obsługą podczas odprawy mogą liczyć jedynie w "szczególnych sytuacjach".
W analizie wskazano, że dodatkowe koszty związane z komfortem profesjonalnej obsługi pracowników linii lotniczej są dobrze znane z praktyk tanich przewoźników. Niektóre z tych linii pobierają dodatkowe opłaty za odprawę na lotnisku w wysokości nawet 240 złotych.
Autor: mb/ms / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock