Maxima Grupe poinformowała o wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego w swoich sklepach na Litwie, Łotwie i w Estonii. Produkty mają zniknąć z półek do 2025 roku.
Jak przypomniano w komunikacie, w listopadzie ubiegłego roku podobną decyzję spółka ogłosiła także w przypadku polskich sklepów należących do grupy.
Robertas Cipkus, dyrektor generalny Maxima Grupe, wskazał, że decyzja będzie stopniowo wprowadzana w życie, aby zapewnić, by klienci oraz dostawcy nie odczuli negatywnych skutków wycofywania produktów.
Obecnie w sklepach należących do Maxima Grupe można kupić wszystkie rodzaje jaj. Jednak ponad połowę z nich stanowią te z chowu klatkowego.
Wcześniej o planach wycofania ze sprzedaży jajek pochodzących z chowu klatkowego informowały między innymi Lidl i Biedronka oraz firma Nestle, która wykorzystuje jaja do produkcji pakowanej żywności.
Sieć sklepów
Przypomnijmy, że w miniony czwartek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o skierowaniu do drugiego etapu postępowanie w sprawie przejęcia przez Maxima Grupe kontroli nad właścicielem sieci sklepów Stokrotka. W ten sposób, urząd chce sprawdzić, czy transakcja nie wpłynie negatywnie na konkurencję.
Właścicielem sieci jest obecnie firma Emperia, do której należy sieć ponad 400 sklepów Stokrotka.
Maxima Grupe jest litewską spółką, do której należą działające w Polsce dwie sieci sklepów detalicznych Aldik i Sano. Ponadto w portfelu grupy znajdują się sklepy Maxima (w krajach bałtyckich), T-Market (w Bułgarii) oraz sklep internetowy Barbora.
W 2016 roku skonsolidowany obrót Maxima Grupe wyniósł 2,6 mld euro.
Autor: mb//sta / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock