Największe banki ostrzegają. "Wykonaj ważne transakcje wcześniej"

Komputer, telefon
Glapiński: dyskusja o obniżce stóp procentowych zacznie się od października 2025 roku
Źródło: TVN24
PKO BP i Pekao - klientów tych banków czekają utrudnienia w najbliższych dniach. W niektórych przypadkach mogą pojawić się kłopoty z aplikacją czy płatnościami.

PKO BP

Bank przekazał w komunikacie, że potrzebuje czasu "na prace techniczne - niektóre nasze usługi będą niedostępne".

W niedzielę, 5 stycznia 2025 roku w godzinach 00:30 - 03:00 nie będzie można korzystać z:

- serwisu internetowego i telefonicznego iPKO i iPKO biznes, - funkcji otwartej bankowości (Open Banking), - płatności w internecie "Płacę z iPKO".

Jak podał bank, w czasie przerwy:

- aplikacja iPKO biznes mobile będzie niedostępna, - aplikacją IKO będzie można wypłacać pieniądze z bankomatów oraz płacić w sklepach stacjonarnych i internetowych tylko za pomocą blika.

Ponadto "wszystkie karty będą działać w bankomatach i sklepach stacjonarnych, z wyłączeniem opcji karty wielowalutowej".

Dodatkowo, jak wyjaśnił bank, "w ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure 2 dostępna będzie tylko autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty".

"Jeśli możesz, wykonaj ważne transakcje wcześniej" - zaapelował PKO BP.

Bank Pekao

"Od 4.01 od godz. 9.00 do 5.01 do godz. 22.00 przeprowadzimy prace serwisowe w zakresie usług maklerskich" - zapowiedział bank.

Dodał, że "w tym czasie możesz mieć trudności w dostępie do składania dyspozycji i zleceń na rachunkach inwestycyjnych i Obligacji Skarbu Państwa w serwisie Pekao24, aplikacji PeoPay oraz platformie eTrader Pekao".

Bank Pocztowy

"Utrudnienia w korzystaniu z usług BLIK" - podał Bank Pocztowy w komunikacie.

Jak wyjaśnił "w dniu 05.01.2025 w godz. 00:30 - 03:00 w związku z pracami serwisowymi, usługi BLIK będą niedostępne".

Zobacz także: