Wybrano najkorzystniejsze oferty na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 od końca obwodnicy Kraśnika do granicy z województwem podkarpackim. Chodzi o trzy odcinki o łącznej długości blisko 33 kilometrów.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaznaczyła, że jeśli w ciągu 10 dni nie wpłyną odwołania to po zakończeniu kontroli prowadzonej przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych będzie można podpisać z wyłonionymi wykonawcami umowę na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków.
Via Carpatia
Najkorzystniejszą ofertę na pierwszy odcinek, od węzła Kraśnik Południe do węzła Janów Lubelski Północ (długość ok. 18 km), złożyło konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (wartość blisko 390 mln zł).
Na drugi odcinek, stanowiący obwodnicę Janowa Lubelskiego (ok. 7 km), najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Mota-Engil Central Europe (wartość ok. 148,5 mln zł). Na trzeci odcinek, od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie (ok. 8 km), konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (wartość ok. 183,6 mln zł).
Wszystkie odcinki mają być zrealizowane w czasie 34 miesięcy (nie wlicza się okresów zimowych podczas realizacji robót od 15 grudnia do 15 marca) i będą objęte gwarancją przez 10 lat.
Droga ekspresowa S19 ma stać się główną trasą komunikacyjną na kierunku północ-południe we wschodniej części Polski i stanowić część międzynarodowej trasy Via Carpatia, która przebiegać ma z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji.
Autor: tol/ms / Źródło: GDDKiA
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock