Intercity, spółka należąca do Polskich Kolei Państwowych, w pierwszym kwartale 2017 roku przewiozła o 14 procent pasażerów więcej niż przed rokiem. Z usług skorzystało 9,3 mln klientów, podczas gdy w roku 2016 było to 8,1 mln - poinformował przewoźnik w poniedziałkowym komunikacie.
Przewoźnik podkreślił, że już od dwóch lat PKP Intercity utrzymuje rosnący trend w przewozach i przypomina, że w roku 2015 jego pociągami zdecydowało się pojechać 6,3 mln pasażerów. Jak dodaje PKP Intercity, tegoroczny wynik za pierwszy kwartał jest najlepszy za ten okres od 2010 roku.
W pociągu senior i student
- Praca eksploatacyjna za pierwsze trzy miesiące 2017 roku osiągnęła poziom ponad 14 mln pociągokilometrów, co stanowi 3-procentowy wzrost w porównaniu z pierwszym kwartałem 2016 roku. Dane te wskazują zatem, że wzrost liczby pasażerów to nie tylko zasługa uruchamiania nowych połączeń, ale wyższej frekwencji w już kursujących - napisano w komunikacie. Jak informuje przewoźnik, wzrost liczby pasażerów widoczny jest wśród wszystkich grup podróżnych. Z usług PKP Intercity skorzystało w pierwszych trzech miesiącach tego roku o 27 proc. więcej seniorów, o 26 proc. więcej rodzin i o 10 proc. więcej studentów niż w tym samym czasie rok wcześniej. W minionym kwartale najwyższą frekwencję odnotowano w pociągach kursujących na linii Warszawa - Kraków.
Autor: ps/gry / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock