Kierowcy mogą już przejeżdżać nową, lewą jezdnią budowanej S7 na odcinku Lubień- Naprawa w dwóch kierunkach - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
"Jednocześnie zamknięta została możliwość zjazdu z użytkowanej już S7 w Lubniu na DK7 (Zakopiankę). W tym miejscu po przełożeniu ruchu rozpocznie się budowa muru oporowego, na którym łączyć się będzie istniejąca droga ekspresowa z prawą jezdnią budowanej S7. Nieco dalej na prawej jezdni trwa budowa estakady, którą wstrzymało osuwisko" - czytamy w komunikacie GDDiKA.
Instrukcje dla kierowców
Jak poinformowała w piątek rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut, nową, lewą jezdnią budowanej S7 o długości 7,6 km kierowcy będą się poruszać w dwóch kierunkach, po jednym pasie w każdą stronę, z ograniczeniem prędkości do 70 km/godz. i zakazem wyprzedzania.
Po dojechaniu do Naprawy trzeba będzie zjechać z S7 do drogi powiatowej, która została przebudowana do klasy G, aby mogła przejąć ruch. W trosce o bezpieczeństwo pieszych wybudowano na niej także chodniki. Tą drogą po ok. 500 m pojazdy dojadą do starej zakopianki, którą ominą budowę tunelu pod Małym Luboniem. Od strony Podhala i Zakopanego kierowcy w Naprawie zjadą z dk7 na drogę powiatową. Ten kierunek ruchu będzie miał pierwszeństwo przejazdu. Po przejechaniu ok. 500 m wyznaczono wjazd na jedną jezdnię budowanej S7.
- Jeżeli ktoś się pomyli i w Naprawie nie skręci na drogę powiatową tylko pojedzie dalej dk7, nie musi nawracać. Dojedzie do Lubnia, gdzie znaki skierują go na drogę przez miejscowość Lubień do węzła na S7 - wyjaśniła rzeczniczka. Pozostaje także możliwość kontynuowania jazdy dk7 od strony Krakowa. Aby się na nią dostać trzeba zjechać na węźle Lubień S7 i przejechać przez środek wsi Lubień, po czym wjechać na dk7 w okolicy budowy S7.
Budowa nowej zakopianki
Budowa nowej zakopianki jest podzielona na trzy etapy. We wrześniu został oddany odcinek Rabka - Skomielna Biała poprowadzony częściowo na estakadzie, która miejscami ma 50 m wysokości. Kolejny odcinek, Lubień - Naprawa, jest właśnie oddawany do użytku po jednej jezdni. Budowa nowej zakopianki od Lubnia do Rabki - Zdroju rozpoczęła się w 2016 r. Koszty wszystkich prac wyniosą ponad 2 mld 105 mln zł. Zakończenie wszystkich prac na tej drodze zaplanowane jest na 2021 r. Ostatnim etapem będzie oddanie odcinka tunelowego Naprawa – Skomielna Biała, którego koszt wyniesie prawie 1 mld zł. Kolejny 16-km odcinek nowej zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu ma być gotowy we wrześniu 2023 r. Koszt inwestycji to 880 mln 100 tys. zł
Autor: mp / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Twitter, @GDDKiA_Krakow