Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo ostrzega klientów przed wiadomościami wysyłanymi przez oszustów. Spółka apeluje w komunikacie, aby nie regulować należności poprzez stronę internetową wskazaną w treści SMS-a.
"Informujemy wszystkich Klientów, że PGNiG nie jest autorem SMS-a o treści: 'PGNiG: Na dzień 03.03.2020 zaplanowano odłączenie gazu! Prosimy o pilne uregulowanie należności 8.45 PLN. Sprawdź na: ….' - napisano w komunikacie spółki.
Firma wyjaśnia, że SMS-y mają na celu wyłudzenie należności lub nieuprawniony dostęp do danych klientów.
"Wiadomość należy usunąć"
PGNiG apeluje, aby w przypadku otrzymania takiej wiadomości nie korzystać ze strony internetowej, podanej w treści SMS-a.
"Bądź czujny - nie aktywuj podanego odnośnika w wiadomości SMS, nie reguluj należności z poziomu strony, na którą są Państwo kierowani" - apeluje PGNiG.
Spółka dodaje, że "wiadomość należy usunąć", a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości klienci proszeni są "o kontakt pod nr 22 515 15 15".
Kolejne ostrzeżenie
To kolejne ostrzeżenie przed oszustami. W lutym spółka Tauron Polska Energia ostrzegała klientów przed fałszywymi wezwaniami do zapłaty, wysyłanymi pocztą elektroniczną.
We wrześniu 2019 roku PGE Obrót ostrzegała przed fałszywymi SMS-ami, a w lipcu przed e-mailami od oszustów wzywającymi do zapłaty rzekomych należności za prąd.
Autor: kris / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock