"Osoby podające się za konsultantów infolinii Krajowej Informacji Skarbowej lub pracowników Krajowej Administracji Skarbowej dzwonią do podatników i próbują pozyskać informacje, takie jak numer rachunku bankowego, numer PESEL lub inne dane osobowe" - przekazało Ministerstwo Finansów. "Przestrzegamy przed tego typu oszustwami i apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności" - dodał resort.
Na stronie internetowej Ministerstwo Finansów poinformowało, że do resortu docierają sygnały o próbach oszustwa.
"Osoby podające się za konsultantów infolinii Krajowej Informacji Skarbowej lub pracowników Krajowej Administracji Skarbowej dzwonią do podatników i próbują pozyskać informacje, takie jak numer rachunku bankowego, numer PESEL lub inne dane osobowe" - czytamy w komunikacie.
MF: nie należy podawać osobie dzwoniącej danych osobowych
Jak wyjaśniono, pracownicy administracji skarbowej nie wykonują takich telefonów i nie zbierają w ten sposób informacji.
"Dlatego w przypadku odebrania takiego połączenia nie należy podawać osobie dzwoniącej danych osobowych, numeru PESEL/NIP, numeru dowodu tożsamości lub numeru rachunku bankowego" - podkreślono.
Zaznaczono, że "pod żadnym pozorem nie powinno się również przekazywać telefonicznie loginu i hasła do logowania w serwisie e-Urząd Skarbowy".
"Przestrzegamy przed tego typu oszustwami i apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności" - dodano na stronie internetowej.
Czytaj też: Wyłudziła 70 tysięcy złotych, oszukała ponad sto osób. "Stosowała kreatywne metody mylenia śledczych"
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock