PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują dodatkowe perony w Słomnikach i Miechowie (Małopolskie) na trasie nr 8, łączącej Kraków z Centralną Magistralą Kolejową. Dzięki nim przez te stacje szybciej przejadą dalekobieżne Pendolino oraz poprawi się obsługa składów lokalnych.
Jak poinformowała w piątek Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK, inwestycja sprawi, że pociągi dalekobieżne na trasie Kraków – Warszawa - Gdynia będą mogły przejeżdżać przez te stacje z pełną prędkością.
Perony za 3 mln zł.
Podróżni kolei regionalnej i aglomeracyjnej będą korzystać z nowych, dodatkowych peronów. Obiekty o długości 200 m zostaną wyposażone w ławki, wiaty, oświetlenie, system informacji dla podróżnych oraz monitoring. Dojścia do nich będą przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Koszt ich budowy to 3 mln zł.
Szalacha przypomniała, że w ostatnich latach kolej wydała 140 mln zł na usprawnienie ruchu pociągów na trasie nr 8, łączącej Kraków z CMK. Nowe urządzenia i dodatkowe perony usprawniają przejazd i umożliwiają zwiększenie liczby składów pokonujących tę trasę.
Pomocne inwestycje
W 2014 r. na małopolskim odcinku trasy Warszawa - Kraków (między Kozłowem a Krakowem), PLK podniosła standard obsługi pasażerów na przystankach: Kamieńczyce, Słomniki Miasto, Goszcza. Podróżni zyskali wygodniejszy dostęp do pociągów i bardziej czytelną informację. Koszt prac, łącznie z remontem wiaduktów, torów, sieci trakcyjnej i przejazdów wyniósł ok. 70 mln zł. Rok wcześniej za 70 mln zł poprawiono standard obsługi podróżnych w Miechowie i na stacji Tunel. Zakończono modernizację stacji Tunel oraz renowację dwóch tuneli, wymieniono tory, sieć trakcyjną, dwa wiadukty, przejazd kolejowy. Inwestycje te pozwoliły na koniec 2014 r. uruchomić szybkie połączenia m.in. Krakowa z Warszawą w czasie 2 h 28 min.
Autor: tol / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24 Pomorze