Lidl wycofuje partię piwa - przekazał w komunikacie Główny Inspektorat Sanitarny. "Nie należy otwierać i spożywać produktu" - napisano w ostrzeżeniu.
Główny Inspektor Sanitarny poinformował o tym, że "firma Lidl Polska Sp. z o.o. Sp. k. wraz z producentem AleBrowar sp. z o.o. prowadzi wycofanie wskazanej poniżej partii produktu pn. 'Piwo Mango Man Lassi Mango Sour Ale' z powodu możliwości wystąpienia wtórnej fermentacji powodującej wzrost ciśnienia w butelce, która może ulec uszkodzeniu (wybuchowi)".
Szczegóły dotyczące produktu:
Nazwa produktu: Piwo Mango Man sort. Lassi Mango Sour Ale Numer partii: 35/V/19/25 Data minimalnej trwałości: 16.04.2026 Dystrybutor: Lidl Sp. z o.o. Sp. k., Jankowice ul. Poznańska 48, 62-080 Tarnowo Podgórne Producent: Alebrowar Sp. z o. o. ul. Pionierów 13, 84-300 Lębork
Wycofanie partii piwa
Jak podaje GIS, zarówno Lidl, jak i Alebrowar podjęły odpowiednie działania mające ostrzec konsumentów.
Partia piwa została wycofana ze sprzedaży sklepów, a klienci zostali poinformowani o tym poprzez komunikat na stronie internetowej Lidla w panelu "Ważna informacja dla klientów" oraz stacjonarnie we wszystkich sklepach sieci.
"AleBrowar Sp. z o.o. ustalił przyczynę niezgodności, rozpoczął proces wycofania partii piwa z obrotu, poinformował odbiorców o trwającym procesie wycofania. Producent zamieścił w mediach społecznościowych ostrzeżenie dla konsumentów informujące o zagrożeniu i wycofaniu" - wyjaśniono.
Podczas gdy organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej prowadzą kontrole wyjaśniające u dostawcy oraz producenta wydano także zalecenie dla konsumentów, którzy mogli już kupić produkt, ale jeszcze go nie spożyć. "Nie należy otwierać i spożywać produktu. Zaleca się ostrożne obchodzenie się z produktem ze względu na ryzyko rozsadzenia butelki" - wskazano.
Wycofywane produkty
Na stronie internetowej Głównego Inspektoratu Sanitarnego regularnie publikowane są ostrzeżenia dotyczące żywności lub wyrobów do kontaktu z żywnością.
Ogłoszenia te – jak podkreśla GIS – nie służą piętnowaniu przedsiębiorców, ale podjęciu natychmiastowych działań: zwrotu produktów do sklepu czy wycofania ich z asortymentu. Dzięki współpracy z firmami branży spożywczej można szybko i skutecznie informować konsumentów o zagrożeniu.
Źródło: GIS
Źródło zdjęcia głównego: Grand Warszawski / Shutterstock.com