Zdecydowana większość przedsiębiorców jest zdania, że pracodawca powinien wiedzieć, ilu i którzy pracownicy w jego firmie są zaszczepieni przeciw COVID-19 - takie wnioski płyną z badania, które na zlecenie Konfederacji Lewiatan przeprowadził CBM Indicator.
"Zdecydowana większość przedsiębiorców (80 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że pracodawca powinien mieć dostęp do informacji, ilu pracowników jego firmy zostało zaszczepionych. 20 proc. pracodawców jest temu przeciwne" - przekazała Konfederacja Lewiatan we wtorkowej informacji prasowej.
Przedsiębiorcy chcą wiedzieć, czy pracownik jest zaszczepiony
O tym, ilu pracowników zostało zaszczepionych, chce wiedzieć 85 proc. średnich firm, 79 proc. małych oraz 70 proc. dużych.
Jak podała Konfederacka Lewiatan, także zdecydowana większość przedsiębiorców (80 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że pracodawca powinien mieć dostęp do informacji, którzy konkretnie pracownicy są zaszczepieni. 20 proc. badanych nie chce mieć takiej wiedzy.
O tym, którzy konkretnie pracownicy zostali zaszczepieni, chce być poinformowane 84 proc. średnich firm, 78 proc. małych i 72 proc. dużych.
Czwarta fala koronawirusa i lockdown - przewidywania przedsiębiorców
Z badania wynika, że 68 proc. pracodawców spodziewa się jesienią twardego lockdownu. Tyle samo nie wierzy, że ograniczenia, które prawdopodobnie pojawią się jesienią, nie zagrożą działaniu firm.
Z kolei 65 proc. pracodawców uważa, że ich firmy są przygotowane do ewentualnych ograniczeń, które mogą zostać wprowadzone jesienią.
Cykliczne badanie nastrojów przedsiębiorców "Indeks Biznesu" przeprowadził w sierpniu br., na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców, CBM Indicator na zlecenie Konfederacji Lewiatan.
Ponad 60 procent Polaków chce, by pracodawca miał prawo sprawdzenia, czy jego pracownik zaszczepił się przeciwko COVID-19 - wynika z sondażu United Surveys dla RMF FM i "Dziennika Gazety Prawnej". Niemal 51 procent badanych uważa, że ewentualne nowe obostrzenia nie powinny dotyczyć osób zaszczepionych.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock