InPost uruchomił usługę dostaw międzynarodowych pomiędzy Polską a siedmioma europejskimi krajami: Francją, Hiszpanią, Portugalią, Włochami, Belgią, Holandią oraz Luksemburgiem - podano w komunikacie. Firma planuje rozszerzenie tej usługi o Wielką Brytanię.
Jak poinformowano w komunikacie grupy InPost, uruchomienie usługi dostaw międzynarodowych pomiędzy Polską a Francją, Hiszpanią, Portugalią, Włochami, Belgią, Holandią oraz Luksemburgiem umożliwi zarówno sklepom internetowym, jak i klientom indywidualnym szybką wysyłkę i dostawy za granicę.
InPost uruchomił usługę dostaw międzynarodowych
- Dostawy międzynarodowe to ogromne przedsięwzięcie, do którego przygotowywaliśmy się już od dłuższego czasu. Europejski sektor e-commerce ma ogromny potencjał wzrostu – zwłaszcza w zakresie dostaw międzynarodowych, więc popyt na tego typu rozwiązania będzie rósł - powiedział cytowany w komunikacie prezes grupy InPost Rafał Brzoska. Dodał, że firma w dalszej perspektywie planuje rozszerzenie tej usługi również o Wielką Brytanię.
Z informacji podanych na stronie InPost wynika, że koszt usługi dostaw międzynarodowych będzie wahał się od 28,99 zł dla najmniejszych paczek, aż do 54,99 zł dla największych.
Grupa InPost na koniec trzeciego kwartału br. dysponowała blisko 79 tys. punktami out-of-home, w tym prawie 44 tysiącami paczkomatów i blisko 35 tysiącami punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). W ciągu ostatnich 12 miesięcy Grupa zainstalowała rekordową liczbę maszyn – 10 tys.
InPost poinformował w zeszłym tygodniu, że firma w czwartym kwartale 2024 r. notuje wzrost wolumenu na poziomie kilkunastu proc. w Polsce i ok. 20 proc. poza Polską. Przychody grupy w trzecim kwartale 2024 r. wyniosły ponad 2,5 mld zł (wzrost o 23 proc. rdr i 25 proc. bez uwzględnienia efektu zmiany kursów walut). Łączne nakłady inwestycyjne grupy w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 r. wyniosły 986 mln zł.
Zwróciliśmy się z pytaniem do największych konkurentów InPost na polskim rynku, czy wprowadziły lub zamierzają wprowadzić usługę dostaw międzynarodowych. Allegro i DHL nie odpowiedziały na prośbę o komentarz do momentu publikacji artykułu.
Łukasz Zembowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu oraz członek zarządu w DPD Polska, przekazał tvn24.pl: "Już ponad pięć miesięcy temu uruchomiliśmy innowacyjną usługę wysyłki międzynarodowej z poziomu naszej aplikacji DPD Mobile do 15 krajów europejskich, która spotkała się z niezwykle ciepłym przyjęciem przez użytkowników".
"Połączyliśmy dostępność sieci – 30 000 punktów i automatów paczkowych DPD Pickup w Polsce i 110 000 w Europie (...). W planach mamy dalsze poszerzenie usługi" - poinformował Zembowicz.
Dodał też: "W zasięgu naszej sieci, a tym samym naszych klientów, jest ponad 30 krajów świata, w tym tak ważne rynki, szczególnie dla klientów biznesowych, jak Niemcy, Czechy, Słowacja czy Skandynawia".
"ORLEN rozważa różne możliwości rozwoju działalności w zakresie usług dostarczania przesyłek do automatów paczkowych. Obecnie nasza działalność koncentruje się na terenie Polski" - przekazał zespół prasowy Orlenu.
Rynek automatów paczkowych w Polsce
Liderem pod względem automatów paczkowych w Polsce jest InPost, który wg danych zebranych przez portal Cashless posiadał na koniec II kwartału ponad 26,2 tys. paczkomatów. Na drugim miejscu była firma DPD - 8000 urządzeń, na trzecim Orlen - 6000 urządzeń, na czwartym Allegro - 3500 urządzeń, a na piątym DHL+Cainiao - 3000 urządzeń.
W Polsce liczba automatów paczkowych na koniec pierwszego półrocza wynosiła 48,1 tys.
Źródło: PAP, Cashless
Źródło zdjęcia głównego: Longfin Media/Shutterstock