Targowiska znikają z mapy Polski. Ciężko wytrzymać konkurencję

Coraz mniej bazarków w Warszawie
Dariusz Rosati o inflacji w Polsce
Źródło: TVN24
W pierwszym półroczu 2024 roku liczba firm sprzedających na targowiskach spadła o cztery tysiące. To efekt między innymi ekspansji dyskontów i oferty internetu - pisze w piątek "Rzeczpospolita".

Jak poinformowała "Rzeczpospolita", powołując się na przygotowane dla gazety dane Dun & Bradstreet, na polskich bazarach w pierwszym półroczu zamknęło się prawie 800 punktów detalicznej sprzedaży, a około 3,2 tys. firm zdecydowało się zawiesić działalność.

Te punkty zamykają się najszybciej

"Najszybciej zamykają się punkty sprzedaży obuwia, odzieży, tekstyliów i żywności" – powiedział dziennikowi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet.

"Handel trzyma się tylko za sprawą silnej lojalności okolicznych mieszkańców" – dodał.

Powód zamknięć to koszty prowadzenia działalności oraz silna konkurencja internetu i dyskontów - tłumaczy gazeta, wskazując, że to już stały trend.

"W ostatnich 16 latach z polskiego rynku zniknęło niemal 75 tys. detalicznych sprzedawców na targach i bazarach" - czytamy.

TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Zobacz także: