Seria fałszywych reklam inwestycyjnych. Ostrzeżenie

Telefon
Oszustwa. Ekspert o atakach cyberprzestępców na smartfony
Źródło: TVN24
Zidentyfikowaliśmy serię fałszywych reklam inwestycyjnych w mediach społecznościowych, które nielegalnie używają wizerunku między innymi Banku Millennium - przekazał Zespół cyberbezpieczeństwa w Komisji Nadzoru Finansowego (CSIRT KNF). - Zawsze weryfikujcie autentyczność stron i w razie wątpliwości kontaktujcie się bezpośrednio z bankiem - zaznaczono.

Zespół cyberbezpieczeństwa w Komisji Nadzoru Finansowego w środę ostrzegł w serwisie X przed oszustwem.

"Fałszywe reklamy inwestycyjne podszywające się pod @BankMillennium oraz @onetpl" - czytamy.

W poście dodano: "Zidentyfikowaliśmy serię fałszywych reklam inwestycyjnych w mediach społecznościowych, które nielegalnie używają wizerunku Banku Millennium oraz portalu informacyjnego Onet. Te reklamy przekierowują do podejrzanych stron wymagających rejestracji i pozostawienia danych osobowych". Jak wyjaśniono, "cyberprzestępcy kontaktują się z zarejestrowanymi użytkownikami, obiecując nierealistyczne zyski w krótkim czasie i nakłaniając do inwestycji oszczędności". "Ostrzegamy: Nie dajcie się oszukać! Zawsze weryfikujcie autentyczność stron i w razie wątpliwości kontaktujcie się bezpośrednio z bankiem" - napisano.

Oszustwa internetowe

W ostatnich dniach CSIRT KNF ostrzegał przed oszustami podszywającymi się pod bank PKO BP. Niedawno informowaliśmy też m.in o kampanii phishingowej podszywającej się pod bank ING Polska. Cyberprzestępcy przesyłali fałszywe wiadomości SMS z informacją o rzekomym wygaśnięciu dostępu do aplikacji.

Ponadto wcześniej pojawiały się informacje w sprawie akcji phishingowej wymierzonej w klientów Poczty Polskiej.

Z kolei Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK) przypomina w swoich komunikatach, że zbliża się czarny piątek i ostrzega przed fałszywymi sklepami internetowymi. Ostatnio przyjęte zgłoszenia dotyczyły sklepów marek takich jak Cropp, Mohito, Sinsay czy Wojas. Według NASK scenariusz ataku polega na tym, że przestępcy publikują w internecie i mediach społecznościowych reklamy łudząco podobne do ogłoszeń znanych marek.

Czytaj też: Pierwszy taki Black Friday

TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Zobacz także: