Pierwszy przetarg na audyt CPK unieważniony. "Presja ma sens"

Projekt koncepcyjny CPK
Tusk: na CPK wydano do tej pory 2,7 miliarda złotych
Źródło: TVN24
Spółka Centralny Port Komunikacyjny unieważniła przetarg na audyt dotyczący weryfikacji i oceny harmonogramów inwestycji dla części lotniskowej oraz kolejowej. Nie podano przyczyny takiej decyzji. To pierwszy z ośmiu przetargów na audyt CPK.

Spółka Centralny Port Komunikacyjny to spółka Skarbu Państwa powołana do przygotowania i realizacji inwestycji pod tą samą nazwą. Centralny Port Komunikacyjny jest planowanym węzłem przesiadkowym między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy.

CPK unieważniła pierwszy przetarg na audyt

Jak poinformował w środę Centralny Port Komunikacyjny "w trosce o zapewnienie najwyższej jakości audytu" obejmującego weryfikację i ocenę harmonogramów spółki dla części lotniskowej oraz kolejowej w zakresie linii kolejowych tzw. "Y", podjęto decyzję o unieważnieniu postępowania przetargowego w sprawie audytu bez podania przyczyny.

Z dokumentacji postępowania wynika, że przetarg ogłoszono 9 lutego br. W ramach postępowania przetargowego 27 lutego br. jako najkorzystniejszą wybrano ofertę: HMJ sp. z o.o z Warszawy, Projekt Plus sp. z o.o z Warszawy oraz TECH-TOR Sp. z o.o. z Warszawy (te firmy wspólnie złożyły ofertę).

CPK oszacował wartość zamówienia bez podatku od towarów i usług na 355 815,04 zł. Wybrane firmy przedstawiły ofertę o wartości brutto 387 450,00 zł. Drugą pod względem ceny ofertę złożyły Instytut Dróg i Lotnisk Sp. z o.o. i CCM Sp. z o.o. - 444 817,20 zł brutto. Najdroższą ofertę przedstawiły firmy: Infra - Centrum Doradztwa sp. z o.o. i IPOPEMA Securities - 1 211 550,00 zł brutto.

"Presja ma sens"

Do unieważnienia przetargu odniósł się w serwisie X (dawniej Twitter) prezes Stowarzyszenia TAKdlaCPK, ekspert rynku lotniczego Maciej Wilk. "Presja ma sens" - napisał.

Wcześniej tego dnia, Wilk pisał, że w przetargu wygrało konsorcjum firm, "pomimo oceny doświadczenia eksperta w zakresie inwestycji kolejowych na zero punktów". W jego ocenie "wybrane podmioty nie posiadają kompetencji, doświadczenia ani - przede wszystkim - renomy, aby dokonywać eksperckiej opinii projektu tej skali".

Ekspert zwracał przy tym uwagę, że to pierwszy z ośmiu przetargów na audyt CPK.

We wtorek w Katowicach pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego Maciej Lasek zapowiadał, że audyt dotyczący budowy portu lotniczego i kolei dużych prędkości ma być gotowy w połowie 2024 roku. Wyniki audytu mają zostać przekazane rządowi, który ma podjąć ostateczną decyzję w sprawie portu lotniczego oraz linii kolejowych.

Zobacz także: