Polska Kolej zapowiada ułatwienia dla podróżnych. Przewoźnik udostępni pasażerom nowe wagony, które mają zachęcać do pracy w trakcie przejazdu. W wybranych pociągach do dyspozycji podróżnych będzie sprzęt biurowy, ekspres do kawy, nie zabraknie ładowarek do telefonów. Z miejsc będą mogły skorzystać wszystkie osoby, które mają bilet.
Nowe wagony, przystosowane do pracy biurowej, pojawią się w pociągach podróżujących na trasach Warszawa-Poznań, Warszawa-Kraków i Warszawa-Wrocław.
Znajdzie się w nich stół, wygodne krzesła oraz ekran do wyświetlania prezentacji. Do dyspozycji podróżnych będzie sprzęt biurowy, jak drukarka czy skaner oraz ekspres do kawy. Nie zabraknie ładowarek do telefonów.
Oprócz tego, podróżujący koleją mogą liczyć na świeżą prasę dostarczaną codziennie do wagonu, wynika z informacji przedstawionej przez PKP. Z wagonu może skorzystać każdy pasażer posiadający ważny bilet.
Biuro na torach
- Wagon typu Idea Hub Express jest pierwszą placówką bankową na torach i jednocześnie pierwszym coworkingiem dla podróżujących - podaje PKP w komunikacie.
Podczas podróży klientów mają obsługiwać pracownicy Idea Banku, który finansuje pomysł bankowości w podróży.
W ciągu ostatnich dwóch lat popularnością cieszyły się stacjonarne huby. To miejsca dla osób które - mimo, że prowadzą swoją działalność - nie mają własnego biura. Jednak przedsiębiorcy chcą zagospodarować z pożytkiem także czas, który spędzają w podróży.
Prawie dwie trzecie małych firm prowadzi działalność na obszarze większym niż jedno województwo, zmuszając ich właścicieli do częstych podróży służbowych - podaje Idea Bank. Przedsiębiorca posiadający taki biznes spędza "w rozjazdach" średnio 2 dni w tygodniu, ale osób przeznaczających na podróże ponad 30 godzin tygodniowo jest aż 22 procent.
Stanowisko pracy
Podróżujących przedsiębiorców spytano także, co ułatwiłoby im wykonywanie obowiązków w trakcie podróży. "Bez względu na środek lokomocji, przedsiębiorcy oczekują przede wszystkim wygodnego stanowiska pracy, dostępu do internetu, odpowiedniej przestrzeni oraz ciszy" - podkreśla bank.
Jednak z sondażu wynika, że to wciąż korki i opóźnienia są największą zmorą przedsiębiorców w trakcie podróży.
Autor: ps/ms / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Idea Bank