Biedronka w ostatnich godzinach wysłała informację o promocjach w swoich sklepach. Nie byłoby może w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że w SMS-ach podawano, o ile dany produkt jest droższy w konkurencyjnym Lidlu. Mamy komentarze przedstawicieli obu sieci.
W niedzielę Biedronka wysłała SMS-y z informacją o wybranych promocjach w swoich sklepach. Dotyczyły one m.in. przeceny na niektóre produkty. W wiadomościach podawano informację, o ile procent dany produkt jest droższy w Lidlu. Powoływano się przy tym na informacje z gazetki największego konkurenta.
Biedronka wyjaśnia
- Podejmujemy rozmaite działania zmierzające do tego, aby poinformować naszych klientów o cenach najważniejszych produktów w sieci Biedronka, w tym rzetelnie je porównując z cenami u naszych konkurentów - poinformował redakcję biznesową tvn24.pl Jan Kołodyński, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka.
Zapytaliśmy, do ilu osób wysłano takie SMS-y oraz czy podobne działania będą prowadzone w przyszłości. Nie uzyskaliśmy jednak odpowiedzi na te pytania.
Lidl komentuje SMS-y
Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska zaznaczyła, że "rozpowszechniane informacje o cenach wybranych produktów w sieci Lidl Polska są nieprawdziwe i wprowadzają konsumentów w błąd".
- Naszą podstawową misją, na której budujemy działalność operacyjną, jest zapewnianie klientom produktów wysokiej jakości, w niskiej, lidlowej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Wyróżnikiem naszej oferty jest atrakcyjny stosunek ceny do jakości - podkreśliła Robaszkiewicz.
Największe firmy handlowe w Polsce
Biedronka i Lidl to największe sieci handlowe w Polsce, biorąc pod uwagę wielkość przychodów w 2023 roku. Tak wynika z danych zebranych przez "Forbes". Sieć Biedronka, która należy do spółki Jeronimo Martins Polska, w minionym roku uzyskała przychody w wysokości 85,03 mld zł. Oznacza to wzrost o blisko jedną czwartą (24,6 proc.) w porównaniu do sytuacji rok wcześniej. Sieć Biedronka liczy blisko 3500 sklepów.
Na drugim miejscu znalazł się Lidl z przychodami na poziomie 33,37 mld zł, po wzroście o 24,1 proc. rok do roku. Firma ma około 900 sklepów w Polsce. Na najniższym stopniu podium sklasyfikowano Eurocash - 30,86 mld zł, wzrost o 17,4 proc.
W ścisłej czołówce znalazła się również sieć Dino, która na koniec ubiegłego roku liczyła 2406 sklepów. Spółka w 2023 roku uzyskała przychody w wysokości 19,80 mld zł, po wzroście w ujęciu rocznym aż o 48,2 proc. To największy wzrost wśród dziesięciu największych sieci handlowych w Polsce. Właścicielem supermarketów jest Tomasz Biernacki, który znalazł się na 462. miejscu na liście najbogatszych ludzi świata sporządzonej przez Bloomberg. Jego majątek oszacowano na 5,85 miliarda dolarów, czyli równowartość ponad 23 mld zł.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock