Klienci T-Mobile ze Śląska i Małopolski w środę mieli problemy w korzystaniu z internetu. Powodem była awaria łączy światłowodowych dzierżawionych od dostawców zewnętrznych. Około godziny 15:00 T-Mobile na jednym z portali społecznościowych poinformowało, że "służby techniczne nadal pracują, ale usługi powinny już działać poprawnie".
Informacje o problemach dostaliśmy na Kontakt 24. Postanowiliśmy wysłać pytania w tej sprawie do przedstawicieli operatora.
Usuwanie awarii
Konrad Mróz z T-Mobile Polska potwierdził po południu, że miała miejsce "awaria łączy światłowodowych dzierżawionych od dostawców zewnętrznych".
"Obecnie klienci z regionu Śląska i Małopolski mogą mieć problem z korzystaniem z usług mobilnej transmisji danych. Pragniemy podkreślić, że mobilne usługi głosowe (rozmowy telefoniczne - red.) działają bez zakłóceń" - dodał wówczas przedstawiciel sieci.
Poinformował, że "właściciele łączy pracują nad przywróceniem pełni usług". "Jednocześnie pracujemy nad uruchomieniem alternatywnych łączy światłowodowych" - wskazał w odpowiedzi przesłanej tvn24bis.pl Konrad Mróz.
Około godziny 15:00 na profilu T-Mobile w jednym z portali społecznościowych poinformowano, że "służby techniczne nadal pracują, ale usługi powinny już działać poprawnie".
UPDATE: służby techniczne nadal pracują ale usługi powinny już działać poprawnie, https://t.co/TSEWRq9dyg
— T-Mobile Polska (@TMobilePolska) 22 listopada 2017
O firmie
T‑Mobile Polska jest jednym z największych operatorów komórkowych w Polsce, obsługującym ponad 10 mln klientów.
Jak czytamy na stronie internetowej operatora, sieć komórkowa obejmuje niemal 100 proc. populacji Polski zasięgiem swojej sieci 3G oraz ponad 99,8 proc. populacji zasięgiem LTE. W 2016 roku T‑Mobile Polska rozpoczął rozbudowę zasięgu LTE na częstotliwościach 800 MHz.
Autor: mb//dap / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock