W poniedziałek wieczorem Nest Bank informował swoich klientów, że mogą mieć "problemy w trakcie realizacji przelewów internetowych oraz transakcji Blik". Sygnał o problemach otrzymaliśmy wcześniej na Kontakt 24. W nocy z poniedziałku na wtorek bank przekazał, że udało się rozwiązać problemy techniczne.
"Rozwiązaliśmy problemy techniczne. Możecie już korzystać z BLIKA oraz wykonywać przelewy internetowe. Wszystkie transakcje zlecone do wykonania w dniu 8.05.2023r. powinny zostać zrealizowane w dniu 9.05.2023 r. lub zgodnie z dyspozycją" - przekazał bank w zaktualizowanym wpisie.
Problemy z przelewami i blikiem
"Od rana nie działają przelewy. Teraz dodatkowo już jest zablokowana aplikacja. Bank tylko informuje o usterce i nie wie, kiedy ją usuną" - pisała w poniedziałek na Kontakt 24 internautka o nicku Aneczka.
W poniedziałkowy wieczór Nest Bank opublikował informację, w której przekazano, że "obecnie występują problemy w trakcie realizacji przelewów internetowych oraz transakcji Blik".
Jak dodano, kłopoty dotyczą zarówno przelewów wykonywanych w aplikacji mobilnej, jak i bankowości internetowej. "Wpłaty zrealizowane za pomocą Blik są księgowane z opóźnieniem. Dlatego nie są widoczne na koncie" - napisał Nest Bank we wpisie na Facebooku.
Dodał także: "pracujemy nad tym, aby zlecone przelewy oraz wpłaty zostały zrealizowane i zaksięgowane jak najszybciej (przed pierwszą sesją wychodzącą)".
"Przepraszamy za utrudnienia. Po rozwiązaniu problemu opublikujemy odpowiednie komunikaty" - przekazał bank około 19.00.
BLIK - co to jest?
Płatność za pomocą systemu Blik polega na generowaniu jednorazowych 6-cyfrowych kodów, ważnych przez ograniczony czas. Kody te wpisuje się do terminala płatniczego i na ich podstawie następuje autoryzacja transakcji przez bank. W ubiegłym roku rozpoczął się proces uruchamiania płatności zbliżeniowych Blik, zgodnie z tą metodą po odblokowaniu wystarczy zbliżyć telefon do terminala płatniczego.
W ramach systemu Blik możemy też przesyłać pieniądze na numer telefonu. Aby odebrać przelew na telefon, konieczne jest posiadanie aplikacji bankowej i zarejestrowanego telefonu w usłudze Blik.
Operatorem systemu płatności mobilnych Blik jest firma Polski Standard Płatności. Płatności w internecie z kodem Blik można zrealizować w największych działających w Polsce bankach.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock