21 procent Europejczyków zrezygnowało z wizyt w oddziałach banków, a ponad jedna czwarta bywa w nich nie częściej niż raz do roku – wynika z opublikowanego w piątek raportu LeanCode i Kearney. W całej Europie popularność zyskują bankowe kanały cyfrowe.
Z badania przeprowadzonego przez Kearney wynika, że 21 proc. Europejczyków całkowicie zrezygnowało z wizyt w lokalnych oddziałach banków i zdalnie wykonuje wszystkie swoje czynności bankowe. "Ponad jedna czwarta twierdzi, że odwiedza oddział nie częściej niż raz w roku. Aktualnie rośnie też nowa grupa klientów, korzystających tylko z aplikacji mobilnej banku" – podano w informacji prasowej na temat raportu LeanCode i Kearney "Bankowość mobilna w Polsce 2022 oczami klienta".
Duży wzrost liczby użytkowników aplikacji
W raporcie dodano, że aplikacje mobilne, początkowo rozwijane jako przedłużenie serwisu online czy sposób na przeniesienie transakcji poza oddziały, teraz stają się najbardziej powszechnym sposobem interakcji z klientem oraz łatwo dostępnym narzędziem, spełniającym wszystkie typowe potrzeby, zintegrowanym z pozostałymi kanałami banków.
Przypomniano, że z badania Związku Banków Polskich wynika, że w 2019 roku 5,7 mln klientów banków w Polsce korzystało tylko z aplikacji mobilnych. Natomiast już w trzecim kwartale 2022 roku było to 12,5 mln, to wzrost o 120 proc. Ponadto 58 proc. użytkowników bankowych kanałów cyfrowych używa tylko aplikacji mobilnych.
"W sytuacji, gdy możliwe jest posiadanie wielu bezpłatnych kont, klient może korzystać z usług kilku banków, wybierając do konkretnej transakcji bank o najkorzystniejszej ofercie w tym zakresie. Ponadto konkurencję zaczynają stanowić alternatywne metody płatności, np. 'Buy now, pay later', umożliwiające klientom zapłatę w późniejszym terminie niż data dokonania zakupu" – dodano.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock