Sprzedaż samochodów marki Volkswagen spadła o 4,8 proc. w 2015 roku i wyniosła 5,82 mln samochodów. Jeszcze rok wcześniej liczba ta wynosiła 6,12 mln.
Tylko w grudniu zamówienia na pojazdy tej marki spadły o 7,9 proc. rdr.
Taki wynik to efekt m.in. spadającego popytu w Chinach i USA.
Dieselgate
VW boryka się ze skutkami skandalu spalinowego, który wybuchł w ubiegłym roku, gdy okazało się, że w części aut z silnikiem Diesela instalował oprogramowanie fałszujące odczyty poziomu emisji spalin podczas testów. Koncern nadal pracuje nad ostatecznym rozwiązaniem tego problemu.- Jestem optymistą i wierzę, że znajdziemy rozwiązanie. Zaproponujemy wspólnie pakiet, który będzie przede wszystkim satysfakcjonował naszych klientów, ale także władze - oświadczył w środę prezes VW Herbert Diess.
Mniej optymistyczna jest amerykańska Federalna Agencja Ochrony Środowiska (The Environmental Protection Agency - EPA), która ujawniła skandal. Jej przedstawiciel stwierdził w poniedziałek, że Volkswagen "nie opracował jeszcze akceptowalnej drogi naprzód".Przedstawiciele koncernu mają spotkać się z amerykańskimi władzami w Waszyngtonie, aby taki plan przedyskutować.W poniedziałek Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych złożył pozew przeciwko VW za korzystanie z oszukańczego oprogramowania.
A w Polsce sprzedaż kwitnie
Problemy Volskwagena nie przekładają się na sprzedaż w Polsce. Jak wynika z raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w grudniu niemiecki koncern okazał się liderem, jeśli chodzi o miesięczną liczbę zarejestrowanych aut osobowych w naszym kraju.
W ostatnim miesiącu minionego roku zewidencjonowano łącznie 4514 aut marki Volskwagen - to przyrost o 42,63 proc. w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem. VW pozostawił w tyle Skodę (4353 samochody) oraz Toyotę (4329 samochody).
Szef VW: w styczniu rozpoczniemy usuwanie wadliwego oprogramowania
Autor: ag//bgr / Źródło: BBC, tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: shutterstock.com