Hasło "Euro 2020" było najpopularniejsze w 2021 roku w polskiej wyszukiwarce Google. Podium uzupełniają "Krzysztof Krawczyk" oraz "Spis powszechny". Najczęściej wyszukiwanym muzykiem był Mata, a filmem - Diuna. Popularna wyszukiwarka przygotowała zestawienie haseł, zjawisk i osób, których najczęściej poszukiwali internauci.
"Hasło 'Euro 2020' znalazło się na pierwszym miejscu głównej listy podsumowania. Na świecie uplasowało się na piątym miejscu, ponadto wyszukiwano hasła związane z koszykówką (NBA) czy rozgrywkami w krykieta (T20 World Cup)" - informuje Google.
Najpopularniejsze hasła w Google 2021
"Na polskiej liście pojawiły się również osoby, które odeszły: Krzysztof Krawczyk (2. miejsce) oraz Kamil Durczok (5. miejsce). W TOP 10 znaleźć można także hasła związane ze zdrowiem i szczepieniami: pacjent gov (4. miejsce) oraz loteria szczepionkowa (7. miejsce)" - czytamy w komunikacie.
Firma zauważa, że w zestawieniu znalazły się dwa fenomeny - serialowy i marketingowy.
"Koreańska produkcja Squid Game podbiła internet (6. miejsce). Niewiele mniejszym zainteresowaniem cieszyły się lody Ekipy. Hasło to zamyka polskie zestawienie, ale także otwiera inne. 'Gdzie można kupić lody Ekipy?' - to pytanie na pierwszym miejscu w kategorii 'Gdzie…?'" - napisano.
Koronawirus w wyszukiwarce
Z zestawienia Google wynika, że Polki i Polacy sprawdzają informacje związane z bieżącą sytuacją pandemiczną.
Za pomocą wyszukiwarki chcieliśmy dowiedzieć się więcej między innymi o platformie Internetowe Konta Pacjenta.
"Hasło 'Pacjent gov' znalazło się na pierwszym miejscu pandemicznej listy. Druga pozycja to 'loteria szczepionkowa'. Internauci i internautki sprawdzali również m.in. obowiązujące 'obostrzenia ' (6. miejsce), a także informacje dotyczące 'paszportu covidowego' (10. miejsce)" - czytamy.
Wyszukiwania Google. Pytania w kategorii "jak" i "dlaczego"
Internauci zadawali też wiele pytań w kategorii "jak" i "gdzie". Jedne z najpopularniejszych zapytań w kategorii "Dlaczego" i "co to" dotyczyły natomiast ustawy Lex TVN i akcji Media bez wyboru.
"Najpopularniejsze z nich w kategorii 'Jak…?' dotyczyły pandemii: 'jak zapisać się na szczepienie' (1. miejsce) czy 'jak pobrać paszport covidowy' (5. miejsce na tej samej liście). Szukano także wyjaśnień: 'dlaczego nie ma telewizji '(3. miejsce na liście Dlaczego…?), 'dlaczego nie ma TVN' ( miejsce 9.). Zainteresowanie Afganistanem było widoczne w pytaniu 'kto to Talibowie?' (1. miejsce na liście Kto to…?). Polacy sprawdzali też 'ile kosztuje test na covid, chleb czy bitcoin" - czytamy.
Internautów zainteresował także zwrot "cnoty niewieście". Użytkowniczki i użytkownicy internetu pytali: "co to znaczy cnoty niewieście?" (3. miejsce na liście Co…?).
Mata wśród trendów Google
Największą popularnością w wyszukiwarce Google cieszył się raper Mata, który zajął 1. miejsce na liście Muzycy i zespoły muzyczne, wysoko uplasowały się również jego utwory: tekst do Patoreakcji był najchętniej wyszukiwanym tekstem w mijającym roku, a na 3. miejscu znalazł się tekst Kiss Cam.
Tegoroczny koncert Maty na bemowskim stadionie znalazł się na 2. miejscu zestawienia Koncerty, ustępując jedynie miejsca koncertowi Sobla 2021 (1. miejsce). Wśród wykonawców muzycznych ogromną popularnością cieszyli się również tegoroczni zwycięzcy Eurowizji - zespół Måneskin (2. miejsce) oraz raperka Young Leosia (3. miejsce).
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Thaspol Sangsee / Shutterstock