Google dokonało największej zmiany od dwóch lat w algorytmie wyświetlania wyników wyszukiwania. Promowane będą strony internetowe przystosowane do przeglądania na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony czy tablety.
Google dodał przystosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych do ok. 200 czynników branych pod uwagę podczas tworzenia list stron internetowych. Teraz wyżej na liście wyników wyszukiwania będą pojawiać się te witryny, które skonstruowane są w sposób przyjazny użytkownikom tabletów i smartfonów - np. automatycznie dostosowują swoją wielkość do małych ekranów i mają duże "przyciski" przystosowane do "klikania" palcem na ekranie dotykowym.
Smartfony i tablety górą
"NYT" zwraca uwagę, że przystosowanie stron do wymogów urządzeń mobilnych jest wyzwaniem dla większości firm, w tym Google'a. W ciągu ostatnich lat smartfony stały się głównym urządzeniem do łączenia się z internetem. Dziennik przytacza badania firmy eMarketer, z których wynika, że w zeszłym roku w USA było 134 mln użytkowników urządzeń mobilnych, około 100 mln więcej niż w 2010 roku.
Algorytm wyszukiwania Google'a pozostaje pilnie strzeżoną tajemnicą. W związku z tym ciężko szacować, jaki wpływ na wyniki tworzenia list stron internetowych będą miały wprowadzone zmiany. "NYT" przypomina, że Google pozostaje najpopularniejszą wyszukiwarką internetową na świecie, choć w ostatnim czasie zaczyna tracić użytkowników na rzecz konkurencji, którą stanowią "miejscowe" aplikacje tworzone dla urządzeń mobilnych. W zeszłym roku firma zagarnęła 68 proc. z 8,75 mld dolarów zysków wygenerowanych przez mobilne wyszukiwarki.
Autor: tol / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock