Studio CD Projekt RED udostępniło wielbicielom "Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu" pakiet narzędzi umożliwiających modyfikowanie niektórych elementów gry, a tym samym tworzenie tzw. modów. Twórcy "Wiedźmina" spodziewają się, że pozytywnie wpłynie to na żywotność gry.
Zaledwie tydzień temu na wszystkich platformach ukazała się aktualizacja 1.08 wprowadzająca szereg poprawek do zadań oraz usprawniająca niektóre z mechanizmów rozgrywki w grze "Wiedźmin 3: Dziki Gon". Z kolei udostępniony dziś pakiet "Modkit" ułatwi wielbicielom gry na jej samodzielne rozwijanie i opracowywanie na PC własnych modyfikacji - tzw. modów, będących jedną z najważniejszych twórczych aktywności fanów gier komputerowych.
Szerokie pole manewru
- Zwolennicy modowania od dziś mogą zaopatrzyć się w narzędzia umożliwiające modyfikację niektórych elementów gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon". Zawarte w nich opcje importu i eksportu tekstur pozwolą graczom na dowolne zmiany wyglądu obiektów w grze, a podmienianie siatek obiektów umożliwi wprowadzenie zupełnie nowych modeli na miejsce tych już istniejących - powiedział Michał Janczewski z CD Projekt RED. - Dostęp do plików gry otwiera szerokie pole manewru do modyfikacji wielu innych komponentów gry – entuzjaści modowania będą mogli m.in. samodzielnie ingerować w statystyki dostępnych przedmiotów i modyfikować ich właściwości - dodaje Janczewski. Plik dostępny jest na stronie Nexusmods.com, oficjalnym serwisie z modami do gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon". Wydanie Modkitu było zapowiadane jeszcze przed premierą gry. Kontynuuje on tradycję REDkita, tj. pakietu narzędzi moderskich udostępnionego przez CD Projekt RED na użytek poprzedniej gry z serii pt. "Wiedźmin 2: Zabójcy królów". - Niektóre najlepsze mody do "Wiedźmina 2" podsunęły nam pomysły na usprawnienia w "Wiedźminie 3" – mówią przedstawiciele CD Projekt RED w komentarzu dla branżowego serwisu Gamespot, porównujący mody tworzone przez zaangażowanych fanów z oficjalnymi aktualizacjami udostępnianymi przez studio.
Znaczenie moddingu
- Narzędzia moderskie zdecydowanie wpływają na długowieczność gry, ale wolimy o nich myśleć przede wszystkim jako o dodatkowym sposobie interakcji z ulubionym tytułem dla graczy - dodają, wskazując jednocześnie na znaczenie moddingu w procesie nabywania doświadczenia koniecznego do późniejszej pracy nad projektowaniem gier. Zdradzili również, że prowadzą rozmowy w sprawie zapewnienia dostępu do modów również nabywcom "Wiedźmina 3" w wersji na konsole. Od momentu premiery "Wiedźmin 3" jest na bieżąco rozwijany zarówno przez twórców, jak i fanów. Ukazała się już cała seria oficjalnych aktualizacji (ostatnia 7 sierpnia) oraz liczne fanowskie modyfikacje gry. Po dotychczasowych darmowych aktualizacjach, w przyszłości mają się ukazać jeszcze dwa płatne rozszerzenia do "Wiedźmina 3". Pierwsze z nich pt. "Serca z Kamienia" zapowiadane jest na październik br. Na początku 2016 CD Projekt RED zapowiada, że wyda "Krew i Wino”. Studio zamierza kontynuować wspieranie bestsellerowego tytułu, jednocześnie pracując nad następną dużą grą - "Cyberpunk 2077".
"Wiedźmin 3: Dziki Gon" polskim hitem eksportowym:
Autor: tol / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: CD Projekt