W poniedziałkowy poranek serwery home.pl przestały działać – spowodowało to wiele utrudnień w polskim internecie. Problemy z logowaniem mieli między innymi użytkownicy aplikacji SkyCash, która umożliwia zakup biletów komunikacji miejskiej.
Funkcjonowanie usług hostingowych udało się przywrócić dopiero przed południem. Przedstawiciele home.pl poinformowali na oficjalnych profilach firmy w mediach społecznościowych że przyczyną awarii był atak hakerski typu DDoS.
Home.pl dodał, że atak był "największym w ponad 20-letniej historii firmy". Firma zapewnia, że dane klientów są bezpieczne.
"Żadne dane naszych klientów nie były i nie są w jakikolwiek sposób zagrożone, a sam atak skierowany był na blokowanie infrastruktury sieciowej" – tłumaczyli. Home.pl deklaruje, że będzie współpracował z organami ścigania w celu ustalenia sprawców ataku.
Jednak utrudnienia zdenerwowały niektórych internautów. Pod postami dotyczącymi awarii na profilach firmy dodano ponad 600 komentarzy. "Czy przelewy za te usługi mogą też mieć utrudnienie w dotarciu?"– ironizował internauta. "Nie działa home... nie działa poczta.... maile od klientów nie dochodzą..... STRATY!!! "– napisał inny.
Jeden z liderów
Home.pl jest jednym z największych dostawców usług internetowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma specjalizuje się w rejestracji domen internetowych, hostingu serwisów internetowych, utrzymaniu kont poczty elektronicznej oraz udostępnianiu aplikacji biznesowych przez internet.
Według magazynu "Komputer Świat" w zeszłym roku Home.pl obsługiwał ponad 18 proc. serwisów działających pod adresem zakończonym na ".pl". Lepszym wynikiem może pochwalić się tylko Nazwa.pl
Autor: mp//sta / Źródło: tvn24bis
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock