Niektórzy klienci PKO BP zobaczyli w czwartek na swoich kontach nieprawdziwe informacje dotyczące stanu kont. W wyniku błędu technicznego doszło do niewłaściwego zaksięgowania prowizji na rachunkach części klientów korporacyjnych. - Problem został szybko przez bank zidentyfikowany, salda klientów zostały skorygowane - poinformował biznesową redakcję tvn24.pl przedstawiciel banku.
Z informacji dostępnych na stronie serwisu Downdetector, który gromadzi informacje o utrudnieniach, wynikało, że problemy w PKO BP rozpoczęły się w czwartek po godzinie 6.00. To wtedy zaczęła rosnąć liczba zgłoszeń.
"Błąd techniczny"
W mailu, który otrzymaliśmy, internauta napisał, że o poranku stan jego konta był 1,3 mld zł na minusie i w systemie miał prośbę o uzupełnienie salda. Nie on jedyny. Jak napisał na platformie X jeden z klientów banku, PKO BP omyłkowo pobrało od niego 173 mld złotych prowizji.
O sprawę zapytaliśmy biuro prasowe PKO BP.
- W wyniku błędu technicznego doszło do niewłaściwego zaksięgowania prowizji na rachunkach części klientów korporacyjnych. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu i automatycznym skorygowaniem błędu. Za utrudnienia przepraszamy - poinformowała nas Aneta Styrnik-Chaber, kierownik Zespołu Komunikacji Produktowej w Departamencie Komunikacji Korporacyjnej PKO BP.
- Problem został szybko przez bank zidentyfikowany, salda klientów zostały skorygowane. Za zaistniałą sytuację bardzo przepraszamy wszystkich Klientów, których ta sytuacja dotknęła" - poinformował przed godz. 12.00 Kamil Piechowski z Departamentu Komunikacji Korporacyjnej PKO BP.
Największy bank w Polsce
PKO BP to największy w Polsce bank uniwersalny. Skarb Państwa ma 29,43 proc. akcji banku. Wartość aktywów PKO BP wynosi 473 mld zł. Zysk netto grupy PKO BP w 2023 roku przekroczył 5,5 mld zł. Spółka obsługuje 11,9 miliona klientów.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: media.pkobp.pl