Czas wakacji to przede wszystkim okres wzmożonych podróży, także samolotowych. W dzisiejszym programie "Biznes dla Ludzi" Paweł Blajer poruszył temat opóźnionych lotów i tego, jakie możliwości w takim przypadku ma pasażer.
Czy w przypadku, gdy nasz lot się opóźni mamy możliwość otrzymania odszkodowania? W jakiej, wysokości, co musimy zrobić? Gościem Pawła Blajera była mec. Paulina Kutrzebka z kancelarii Świeca i Wspólnicy.
- Rekompensata finansowa przysługuje pasażerowi w momencie, gdy opóźnienie wynosi co najmniej dwie godziny. Należy też pamiętać o zasięgu lotu. Gdy lot miał odbyć do miejsca oddalonego do 1,5 tys. km od miejsca wylotu, przysługuje nam odszkodowanie w wysokości 250 euro. Jeśli lot miał być dłuższy - 1,5-2,5 tys. km, jest to 400 euro. Z kolei w przypadku odległości powyżej 3,5 tys. km odszkodowanie to 600 euro - podkreśliła Kutrzebka. Po odszkodowanie pasażer musi zgłosić się bezpośrednio do przewoźnika lub punktu przewoźnika na lotnisku. "Biznes dla Ludzi" od poniedziałku do piątku w TVN24 Biznes i Świat o 18.00.
Autor: red. / Źródło: TVN24 Biznes i Świat