Yum Brands, firma posiadająca licencję na prowadzenie sieci KFC i Pizza Hut, zanotował w pierwszym kwartale tego roku 18 proc. wzrost zysku. Wynik spowodowany jest przede wszystkim ożywieniem sprzedaży w Chinach.
Zysk netto firmy od początku roku do 22 marca wyniósł 399 mln dolarów w porównaniu z 337 mln dolarów w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Sprzedaż w Chinach wzrosła o 9 proc. w porównaniu z ub. rokiem, KFC zanotowało wzrost sprzedaży na poziomie 11 proc.
Antybiotyki i ptasia grypa
Sprzedaż w sieciach fast-foodów należących do Yum Brands drastycznie spadła w Państwie Środka pod koniec 2012 roku, kiedy okazało się, że dwóch dostawców zaopatrywało restauracje w kurczaki nafaszerowane antybiotykami. Na dodatek, firmę pogrążyły obawy o epidemię ptasiej grypy.
Sprzedaż w restauracjach KFC w Chinach, jednym z największych rynków dla Yum Brands, spadła w 2013 roku o 15 proc, co spowodowało 32 proc. spadek zysku.
Firma już wcześniej poinformowała, że podjęła odpowiednie kroki w celu rozwiązania tych problemów i chce odzyskać zaufanie klientów.
Mocne odbicie
Szef Yum David Novak poinformował, że ostatnie dane i ożywienie na rynku chińskim wskazują, że firma "jest na dobrej drodze do mocnego odbicia".
"Biorąc pod uwagę siłę zarówno KFC jak i Pizza Hut, oczekujemy, że otworzymy w tym roku co najmniej 700 nowych restauracji w Chinach" - dodał Novak w oświadczeniu.
Szef Yum Brands podkreślił, że firma spodziewa się w tym roku zwiększenia zysków o 20 proc.
Autor: ToL / Źródło: BBC News
Źródło zdjęcia głównego: Wikipedia