Foursquare, firma znana z aplikacji informującej o aktualnym miejscu pobytu jej użytkownika, szykuje nowe otwarcie. W nadchodzącym tygodniu zaprezentuje program o nazwie Swarm.
Stworzona w 2009 roku aplikacja Foursquare stopniowo zdobywała popularność. Jej podstawową funkcją jest informowanie znajomych o naszym aktualnym miejscu pobytu. Lokalizacją możemy się dzielić przy pomocy smartfona. Aplikacja umożliwia użytkownikom także zdobywanie punktów i odznak oraz osiąganie statusu "mayora" (burmistrza) danego lokalu czy innego miejsca - parku, sklepu, mieszkania, a nawet przystanku tramwajowego. Między innymi dzięki tej ostatniej funkcji aplikacja zyskała rzesze fanów. Obecnie korzysta z niej na świecie ok. 50 mln osób.
Jak przywrócić "fun"?
W nowej aplikacji o nazwie Swarm, czyli po prostu "rój", "burmistrzowie" w dotychczasowej formie już się nie pojawią. "Ta opcja była świetnym pomysłem, gdy społeczność Foursquare'a była jeszcze mała i można było konkurować z przyjaciółmi, ale gdy liczba użytkowników wzrosła, zdobywanie korony okazało się niemal niemożliwe" - czytamy na blogu firmy. Autorzy aplikacji tłumaczą, że chcieli, by wrócił "fun", jaki ta zabawa sprawiała kilka lat temu i aby użytkownicy konkurowali o ten "zaszczyt" z gronem swoich znajomych, a nie z 50 milionami obecnych użytkowników Foursquare'a. "Nie będziecie się musieli przejmować obcym facetem, który loguje się w Waszym ulubionym barze codziennie" - przekonuje firma. Nowa funkcja nazwana "Mayors 2.0" sprawi, że każde miejsce będzie mogło miec wielu "mayorów", każdego z innego kręgu znajomych, zamiast - jak dotąd - jednego spośród wszystkich logujących się. Zmiany nie ominą samego Foursquare'a. Nowością ma być baza firm, barów i sklepów, które można polecać i oceniać. Te zmiany wejdą jednak w życie dopiero latem. Zdaniem ekspertów, rozdzielanie dotychczasowych funkcji Foursquare'a na dwie aplikacje to ryzykowny krok. - Wszystko, na czym zbudowany był Foursquare, ma być teraz wyrzucone przez okno - ocenia Sam Hamadeh, prezes prywatnej firmy badawczej Privco.
Autor: rf//rzw / Źródło: FOXBusiness, blog.foursquare.com
Źródło zdjęcia głównego: shutterstock.com | Gil C