Szczur w misce zupy. Zamknęli prawie dwa tysiące lokali

Gyudon Sukiya shutterstock_2298029603
Ceny ryżu w Japonii biją rekordy
Źródło: TVN24
Popularna japońska sieć restauracji Sukiya zamknęła w tym tygodniu niemal wszystkie swoje lokale w celu przeprowadzenia czyszczenia. Wcześniej w jedzeniu serwowanym w restauracjach sieci znaleziono szczura i robaka.

Sukiya specjalizuje się w gyudon czyli w daniu składającym się z wołowiny, cebuli, ryżu i sosu.

W całym kraju sieć posiada niemal dwa tysiące placówek. W poniedziałek niemal wszystkie zostały zamknięte do piątku.

To pokłosie dwóch niedawnych incydentów. W styczniu w restauracji zlokalizowanej w Tottori, w zachodniej Japonii, klient znalazł szczura w misce z zupą miso. Z kolei w zeszły piątek w jednej z tokijskich restauracji w potrawce znaleziono owada.

Potrawa gyudon z restauracji Sukiya.
Potrawa gyudon z restauracji Sukiya.
Źródło: Shutterstock

W oświadczeniu opublikowanym w sobotę sieć Sukiya wyraziła głębokie ubolewanie za "wielką niedogodność i wywołany niepokój" i ogłosiła, że większość lokali zostanie zamkniętych w celu przeprowadzenia inspekcji i dezynsekcji.

Sieć przeprasza, ale po czasie

Pomimo tego, że zdjęcie szczura w misce zupy miso krążyło szeroko w mediach społecznościowych od stycznia, Sukiya nie potwierdziła incydentu aż do końca marca. W osobnym oświadczeniu z 22 marca stwierdziła, że "dokładnie przejrzy i wdroży dalsze środki w celu zapobiegania przedostawaniu się szkodników i gryzoni" do ich lokali.

W oświadczeniu stwierdzono, że przyczyną wypadku było to, że pracownik nie sprawdził zupy miso przed jej podaniem. Poinformowano również, że inni klienci nie ucierpieli z powodu zdarzenia. Po ostatnim incydencie skażenia w piątek w Tokio, Sukiya poinformowała, że poszkodowany klient otrzymał zwrot pieniędzy. Sieć prowadzi dochodzenie na miejscu w celu ustalenia przyczyny.

Według stanu z ostatniego raportu rocznego sieć posiada 1957 lokali w kraju oraz 675 za granicą - w tym w Chinach, Brazylii, Tajlandii i na Tajwanie. Jej właścicielem jest Zensho Holdings, który posiada 18 różnego rodzaju marek restauracyjnych.

TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Zobacz także: