Dobry maj dla McDonald'sa. Sprzedaż tej największej na świecie sieci restauracji fast food poszła w maju w górę o 4,8 procent rok do roku - czyli lepiej od oczekiwań. Najlepiej było w Europie, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 6 procent.
McDonalds'owi pomogło nowe menu, w tym mrożona kawa i koktajle owocowe, a także McWrap wprowadzony w Niemczech.
Oprócz Europy, nieźle poradził sobie też rynek Azji, Bliskiego Wschodu i Afryki, gdzie sprzedaż wzrosła o blisko 4 procent. Rynek amerykański urósł o nieco ponad 3 procent, czyli o 1 punkt procentowy wolniej od oczekiwań.
- McDonalds wprowadza tyle nowych produktów ile tylko można w ciągu tylu godzin na dobą, ile się da - powiedział Bloombergowi Mark Kalinowski, analityk w nowojorskim Janney Montgomery Scott LLC.
Sprzedaż McDonald'sa rosła także w okresie kryzysu, gdyż duża część osób tracących pracę lub osiągających niższe zarobki, zarówno w USA jak i w Europie przerzucała się na hamburgery.
Źródło: bloomberg.com
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu