Rozmowa Piaseckiego. Kampania 2020

Rozmowa Piaseckiego. Kampania 2020

Zaufanie do instytucji władzy może dzięki temu przykremu przypadkowi wzrosnąć - oceniła w programie "Rozmowa Piaseckiego. Kampania 2020" politolożka Ewa Marciniak, mówiąc o wpływie zagrożenia koronawirusem na życie polityczne, w tym kampanię wyborczą.

Wrzucanie takiej ustawy na biurko prezydenta już w lutym, na początku kampanii, było w poprzek logiki i strategii kampanii - stwierdził w programie "Rozmowa Piaseckiego. Kampania 2020" w TVN24 były rzecznik prezydenta Krzysztof Łapiński. Mówił, jak podpisanie przez Andrzeja Dudę ustawy przyznającej prawie dwa miliardy złotych mediom państwowym może wpłynąć na jego kampanię. Dodał, że "prezydent nie miał w tej sytuacji dobrych rozwiązań".

Opozycja ma naprawdę spore szanse - powiedział w "Rozmowie Piaseckiego. Kampania 2020" socjolog, profesor Paweł Śpiewak, mówiąc o tegorocznych wyborach prezydenckich. Ocenił przy tym, iż "wielkim błędem jest to, że nie kandyduje Donald Tusk". - Mam wrażenie, że on zrejterował - dodał.

Jeżeli od razu politycy Prawa i Sprawiedliwości uznają, że słowa o Adrianie i wiszeniu na klamce u prezesa to są słowa o prezydencie Andrzeju Dudzie, to najlepiej świadczy o tym, jaką prezydenturę on prowadzi - powiedziała w "Rozmowie Piaseckiego. Kampania 2020" Magdalena Sobkowiak, szefowa sztabu kandydata PSL na prezydenta Władysława Kosiniaka-Kamysza.

Stawka jest tak wysoka, że nie ma słabych rywali, ale to Małgorzata Kidawa-Błońska wejdzie do drugiej tury - przekonywał w TVN24 Michał Gramatyka, dyrektor organizacyjny sztabu kandydatki Platformy Obywatelskiej w wyborach prezydenckich. Ocenił też, komentując kampanię Andrzeja Dudy, że "trudnym zadaniem będzie rozklejenie pana prezydenta z jego macierzystą partią".

Z każdym dniem ta powaga, ten format prezydencki Roberta Biedronia rośnie - przekonywał w "Rozmowie Piaseckiego. Kampania 2020" Tomasz Trela, szef sztabu kandydata Lewicy na prezydenta. Mówił także o "trzech obszarach", z których Biedroń będzie mógł czerpać swój elektorat. Wymienił w tym kontekście między innymi "elektorat soft PiS" oraz Koalicji Obywatelskiej, który "jest liberalny, ale brakuje mu otwartości" Platformy Obywatelskiej wobec pewnych kwestii.

Wszyscy widzą, jaki jest początek kampanii Andrzeja Dudy. Nie jest dobrze i nie potrzeba do tego sondaży - mówił w "Rozmowie Piaseckiego. Kampania 2020" Marcin Mastalerek, rzecznik sztabu Dudy w wyborach prezydenckich 2015 roku. - Obserwując początek kampanii jestem zaniepokojony, bo widzę że przegrywam zakład - przyznał. - Ale dużo czasu do wyborów jeszcze - dodał.