Przez miesiąc wyłączona z ruchu może być wschodnia jezdnia ulicy Roosevelta, zamknięte zostaną także pierwsze wejścia do podziemi pod rondem Kaponiera. Tak wyglądają najbliższe plany poznańskich drogowców na modernizację głównego węzła komunikacyjnego w mieście.
- Prawdopodobnie na wschodniej jezdni ulicy Roosevelta, między mostem Dworcowym a skrzyżowaniem z ulicą Bukowską, będziemy musieli wstrzymać ruch samochodowy. Wykonywane będą tam dylatacje modułowe (ruchome elementy konstrukcji - red.), a potem odtworzona zostanie nawierzchnia jezdni. Zmiany nastąpią w listopadzie i potrwają około miesiąca - mówi Tomasz Libich, specjalista ds. informacji publicznej Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.
Pod rondem nie przejdziemy
To nie jedyne dodatkowe utrudnienia dla poznaniaków, jakie pojawią się jeszcze w tym roku. Niebawem rozpocznie się przebudowa klatek schodowych w przejściach podziemnych.
- Prace rozpoczną się od strony ulicy Zwierzynieckiej. Na początku wyłączone z ruchu zostaną przejścia przy Bałtyku i hotelu Mercure. Nie znamy jednak na razie dokładnego terminu ich zamknięcia ani szczegółów organizacji ruchu dla pieszych - wyjaśnia Libich.
Drugi miesiąc bez Kaponiery
Remont ronda Kaponiera rozpoczął się 11 sierpnia. Do tej pory rozebrano już jedno z pięter konstrukcji parkingu podziemnego. W tej chwili trwa rozbiórka drugiego przęsła. Prace prowadzone są na odcinku od ronda Kaponiera do mostu Teatralnego. Wykonywany jest także wykop pod ścianę szczelinowa oraz demontowane są fundamenty starej konstrukcji.
Zakończyła się już przebudowa instalacji energetycznej w ulicy Roosevelta, od ronda do ulicy Dąbrowskiego.
Trwa przebudowa ciepłociągu (ma się zakończyć przed rozpoczęciem sezonu grzewczego) oraz instalowanie największej w tym rejonie stacji prostownikowej, która odpowiadać będzie za zasilanie sieci tramwajowej.
Jeszcze w tym roku odkryta ma zostać konstrukcja ronda Kaponiera. Wykonana zostanie tam nowa izolacja i wymienione będzie torowisko tramwajowe.
Autor: FC/mz/k / Źródło: TVN 24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: Piotr Wagner