40-latkowie, którym w czwartek udało się zarejestrować na szczepienie w kwietniu, mają mieć przesunięte terminy na drugą połowę maja. W piątek mają do nich dzwonić konsultanci i proponować nową datę. Okazuje się, że 40-latkowie mogą termin przesunąć też samemu, za pomocą standardowych kanałów rejestracji, w tym przez Internetowe Konto Pacjenta. Te jednak - jak sygnalizują internauci - w piątek rano nie funkcjonują tak, jak powinny.
Gorący temat w portalu Kontakt24: Zamieszanie ze szczepieniami. Udało Wam się zapisać?
Czwartek upłynął pod znakiem zamieszania w rejestracji na szczepienia. W nocy uruchomiono zapisy dla osób od 40. do 59. roku życia. Później Michał Dworczyk, pełnomocnik rządu do spraw szczepień, poinformował, że doszło do "usterki systemu" i kilkadziesiąt tysięcy z tych osób zostało zapisanych na szczepienie jeszcze w kwietniu. "Usterka" polegała na tym, że mieli oni dostać terminy w drugiej połowie maja.
Rejestracja została wstrzymana, a wszystkie osoby, którym udało się zapisać na kwiecień - mówił Dworczyk - mają dostać telefon z propozycją innego terminu. Na kolejnej konferencji pełnomocnik zmienił zdanie i poinformował, że tylko 40-latkowie będą mieli zmieniony termin szczepienia. Terminy 50-latków mają pozostać bez zmian.
Po północy z czwartku na piątek Dworczyk poinformował, że e-rejestracja na szczepienia została wznowiona.
Ponowna rejestracja
Centrum Informacyjne Rządu na profilu #SzczepimySię poinformowało w piątek rano, że o godzinie 10 rozpocznie się "proces kontaktowania się z osobami 40-49, które zarejestrowały się na kwietniowe terminy", by zapisać je na szczepienie w maju.
Okazuje się, że 40-latkowie, którzy zapisali się na kwietniowe terminy, mogą też - czego w czwartek nie zapowiadał Dworczyk - rejestrować się przez "standardowe kanały rejestracji", czyli Internetowe Konto Pacjenta, infolinię i SMS.
Problemy z Internetowym Kontem Pacjenta i przekładaniem terminów
Na Kontakt24 dostajemy sygnały, że obecnie występują duże problemy z rejestracją. Internauci mają kłopoty z logowaniem na Internetowe Konto Pacjenta, co może być spowodowane jego przeciążeniem. Niektórzy sygnalizują też, że nie ma możliwości zarejestrowania się przez infolinię, a po wysłaniu SMS-a dostają wiadomość zwrotną o braku terminów.
Pojawiają się też wiadomości od takich 40-latków, którym dzisiaj udało się po raz kolejny zarejestrować na termin w kwietniu, co w czwartek Dworczyk określał "usterką systemu".
Centrum Infromacyjne Rządu przekonuje, że infolinia działa od godziny 7 rano, a pełne funkcjonowanie rejestracji przez SMS ma zostać przywrócone o godzinie 10.
Całodobowa bezpłatna infolinia jest dostępna pod numerem 989. Na szczepienie można się zarejestrować wysyłając SMS o treści SzczepimySie na numer 880 333 333 i postępując zgodnie z dalszymi instrukcjami.
Dworczyk: obciążenie jest stukrotnie większe niż na co dzień
Dworczyk na konferencji przed godziną 10 mówił o bardzo dużym obciążeniu systemu rejestracji. - Mamy stukrotnie zwiększoną do codziennego, zwykłego ruchu, stukrotnie zwiększone obciążenie - przekazał.
Dodał, że "na sekundę próbuje się logować około 500 osób" i "w związku z tym ten profil może zwalniać".
Źródło: tvn24.pl