Rusza rządowa kampania z zagadkowym logo i nie do końca jasnym hasłem, ale za to z udziałem legendarnego fotografa. Chris Niedenthal kiedyś opowiadał o stanie wojennym bez słów, teraz głosu użyczył spotowi, mającemu promować Polskę na świecie. Fachowcy chwalą pomysł, warszawiacy już mniej.
Rada Promocji Polski przyjęła w czwartek ustawę i hasło promujące Polskę. To motyw sprężyny z kampanii "Polska. Spring into new" autorstwa Wally’ego Olinsa.
Legendarny fotograf w kampanii
- Byłem zdumiony, gdy padła ta propozycja, bo do głowy mi nie przyszło, że ja bym się nadawał - powiedział w rozmowie z TVN24 Chris Niedenthal, fotograf.
Niedenthal to artysta polskiego pochodzenia, urodzony w Wielkiej Brytanii. W latach 70. przeprowadził się do Polski. Jego zdjęcia z czasów stanu wojennego znane są na całym świecie.
Spring into new
W spocie zamówionym przez MSZ Niedenthal jest lektorem i jednym z bohaterów. Kampania wizerunkowa Polski składa się z loga i hasła: "Polska. Spring into new".
- "Spring into" to znaczy "źródło", "wskocz", "sprężyna", czyli chcemy zaprosić ludzi z Zachodu do tego, żeby zapoznali się z Polską, skorzystali z naszej energii - wyjaśnia Marcin Wojciechowski, rzecznik MSZ.
Sam Niedenthal twierdzi, że hasło jest "trochę koślawe", ale "broni się jako język reklamowy".
Kampanię uzupełnia logo akcji, czyli sprężyna wpisana w kontur Polski. - To logo spełnia swoje zadanie. Jest nowoczesne, dynamiczne, biało-czerwone, czyli banalnie może troszeczkę polskie - wyjaśnia Andrzej Pągowski, artysta grafik.
Mniejszy entuzjazm wykazują warszawiacy, spotkani na ulicy przez reporterkę TVN24, którzy nie byli w stanie rozszyfrować znaczenia logo. - Odwrotnie grzbiety książek - padła jedna z odpowiedzi. - Nie obrazuje to sprężyny na pewno - mówił inny przechodzień.
Kampania na 25 lat
Przyjęcie koncepcji logotypu jest konsekwencją trwających od półtora roku prac nad spójną komunikacją marki POLSKA. Ich podstawą było jednogłośnie przyjęcie w październiku 2013 r. „Zasad komunikacji marki POLSKA” wypracowanych we współpracy ze specjalistami zrzeszonymi w ramach Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz w Zrzeszeniu Firm Public Relations.
Ostatnim ważnym krokiem jest kampania wizerunkowa „Polska. Spring into new”, której pokazuje sukces transformacji i zmian w naszym kraju w ciągu ostatnich 25 lat. Kampania wykorzystuje ideę sprężyny jako symbolu energii napędzającej do pozytywnych zmian, dynamizmu, kreatywności i innowacyjności Polaków.
Autor: pk//tka / Źródło: tvn24