Madera stała się turystycznym przebojem sezonu. Chętnych do odwiedzenia portugalskiej wyspy jest więcej niż kiedykolwiek, a wykupienie wyjazdu w biurze turystycznym graniczy z cudem. Turystów z Polski jest więcej niż miejsc hotelowych, a wszystko za sprawą serialu TVN "Teraz albo nigdy" - donosi "Dziennik".
Madera po raz pierwszy znalazła się w szerokiej ofercie biur podróży w ubiegłym roku i okazała się "niewypałem". Na nic się zdały starania biur turystycznych, próbujących zachęcić Polaków do wyjazdu na wyspę. Nie pomogły kolorowe prospekty i okazyjne ceny. Polacy nie doceniali w tej urokliwej, cieszącej się sporą autonomią, portugalskiej wyspy. Nie dostrzegali w niej modnego kurortu dawnych znakomitości. Nie przekonywał nawet fakt, że Maderę jako miejsce kuracji, a jak twierdzą znawcy jego biografii również romansów, wybierał przed laty Józef Piłsudski.
"Dziennik" podaje, że większość z nas bez specjalnego zastanawiania się odrzucała wyspę, gdzie nie ma piaszczystych plaż, mało jest zabytków i gdzie rozrywkę znajdą jedynie miłośnicy górskich spacerów.
Przekonał ich serial
Jeszcze przed rokiem można było spędzić dwa tygodnie na Maderze za około 2 tys. złotych. Dziś jest to niemożliwe. Polskich turystów przekonali bohaterowie popularnego serialu "Teraz albo nigdy", którego pierwsze odcinki kręcone były właśnie na tej portugalskiej wyspie.
- Madera stała się wakacyjnym bestsellerem, nie mamy już wolnych miejsc - wyjaśnia na łamach gazety pracownica wrocławskiego biura internetowego Traveliada.pl Adrianna Lubaniecka.
Z podobnym zainteresowaniem Maderą spotkali się pracownicy warszawskiego biura podróży TUI. - Nie mamy już nic wolnego. Boom na Maderę rozpoczął się tuż po emisji serialu telewizyjnego. Sprzedaż wzrosła nam wówczas pięciokrotnie. Wszystko się sprzedało" - tłumaczy kierownik sprzedaży TUI Piotr Kołodziej.
Wycofali się przed emisją
O pechu może mówić polska filia Neckermanna, która wycofała się z Madery jesienią, a więc przed emisją pierwszej serii filmu. Pracownicy Neckermanna w rozmowie z "Dziennikiem" twierdzą, że polscy turyści nie przepadają za skalistymi plażami, a tylko takie oferuje portugalska Madera. - Polacy nie byliby ofertą w ogóle zainteresowani, gdyby nie to, że rozleklamował ją TVN" - twierdzą.
Źródło: "Dziennik"
Źródło zdjęcia głównego: TVN / PIOTR POREBSKI / METALUNA