Euro 2012 już za dwa tygodnie. Z tej okazji na lotniska, dworcach, ulicach, w telewizji i w radiu pojawią się plakaty i spoty promujące mistrzostwa. W piątek oficjalnie rusza ogólnopolska akcja rządu - "Polacy 2012. Wszyscy jesteśmy gospodarzami". Cel - zbudowanie pozytywnej atmosfery Euro i pokazanie gościom z zagranicy polskiej gościnności. Mają poczuć się jak u siebie w domu.
O akcji pisaliśmy już w środę. Od czwartku można oglądać spot telewizyjny. Jak pisze Centrum Informacyjne Rządu w komunikacie, spot "prezentuje efekt, jaki możemy osiągnąć dzięki stworzeniu pozytywnej atmosfery w trakcie Euro 2012". Bohaterami filmu są obcokrajowcy: Włoch, Rosjanka oraz Irlandczyk, którzy wspominają dobrą zabawę podczas pobytu w Polsce. Spot radiowy utrzymany jest w podobnej konwencji.
Poczuj się jak w domu
Jednak - jak informuje rząd - spoty to nie wszystko. Pojawią się też plakaty z hasłem: "Feel like at home". Kibice znajdą je m.in. na dworcach kolejowych, w pociągach, środkach komunikacji miejskiej, na stacjach benzynowych i ekranach bankomatów. Na plakatach został umieszczony tzw. kod QR, który umożliwia przekierowanie za pomocą telefonu na stronę internetową PolishGuide2012. Znajdują się na niej praktyczne informacje dla gości z zagranicy.
Każdy może pomóc
Rząd informuje, że do akcji może przyłączyć się każdy. "Wystarczy wypełnić formularz na stronie internetowej www.wszyscyjestesmygospodarzami.pl. Na podany adres pocztowy zostaną wysłane dwa plakaty z hasłem "Feel like at home" i znaczki "How can I help You" oraz "Welcome" - czytamy w komunikacie.
Każdy może też zostać wolontariuszem akcji. Jeśli tylko zna język angielski i jest gotowy pomagać gościom z zagranicy. Na czas mistrzostw zostanie też uruchomiona WJG TV (Wszyscy Jesteśmy Gospodarzami TV). Będą tam na bieżąco publikowane krótkie filmy prezentujące atmosferę i zabawę podczas EURO 2012.
W sieci
Akcja będzie też na Facebooku. "Pierwszy profil facebook.com/2012Wszyscyjestesmygospodarzami jest skierowany do Polaków i będzie informował o tym, jak można zaangażować się w całą akcję witania gości. Będą na nim także publikowane najświeższe informacje na temat Euro 2012, zdjęcia i filmy oraz organizowane będą konkursy. Drugi profil facebook.com/PolishGuide2012 jest skierowany do zagranicznych kibiców i będzie służył im jako wirtualne centrum pomocy" - informuje rząd.
Źródło: TVN24, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: premier.gov.pl